به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام،مدیرکل تأمین اجتماعی ایلام در دیدار با اصحاب رسانه، با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانهها در ارتقای آگاهی اجتماعی، گفت:
رسانهها بازوی توانمند نظام در شکلدهی به افکار عمومی هستند و امروز بیش از هر زمان، در مسیر امیدآفرینی و گفتمانسازی، مسئولیت دارند.
حیدری افزود: در طول تاریخ، رسانهها مسیر تکامل ارتباطات را طی پنج دوره پشت سر گذاشتهاند؛ از رسانههای شنیداری، نوشتاری، دیداری، فضای مجازی و حالا در آستانه ورود به دوره پنجم یعنی عصر هوش مصنوعی و واقعیت مجازی هستیم که شناخت و بهرهگیری صحیح از آن ضرورتی انکارناپذیر است.
عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در استان ایلام
فعالیت تأمین اجتماعی در استان از سال ۱۳۵۲ با تنها ۸ نفر پرسنل و ۳۵۰۴ بیمهشده آغاز شد. امروز این تعداد به بیش از ۳۳۹ هزار نفر بیمهشده و بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل رسیده است.
در سال گذشته:
بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاهمدت و بلندمدت پرداخت شده
بیش از ۵۰ میلیارد تومان در قالب بیمه بیکاری به ۶۶۰ نفر پرداخت شده است
خدمات سازمان در دو بخش بیمهای و درمانی تعریف میشود
در بخش بیمهای، خدمات شامل بازنشستگی، کمکهزینه ازدواج، بارداری، ایام بیماری و بیمه بیکاری است
در بخش درمانی، خدمات در دو حوزه ملکی (رایگان در مراکز ملکی سازمان) و غیرملکی (پرداخت هزینهها پس از بررسی اسناد پزشکی) ارائه میشود
تحول دیجیتال و هوشمندسازی خدمات
در دوران شیوع کرونا، سازمان با اجرای طرح ۳۰۷۰ موفق شد ۳۰ خدمت پرمراجعه را بهصورت غیرحضوری ارائه دهد که منجر به کاهش قابل توجه مراجعات حضوری شد. اکنون خدمات مختلفی از طریق سامانه “تأمین من” و سامانه تلفنی ۱۴۲۰ بهصورت شبانهروزی در دسترس بیمهشدگان است.
پاسخ به ابهامات درباره افزایش نرخ بیمه
وی درباره برداشت اشتباه برخی از مردم مبنی بر افزایش نرخ بیمه گفت:
هیچ افزایشی از سوی سازمان صورت نگرفته، بلکه در راستای اجرای برنامه هفتم توسعه، دولت بخشی از معافیتهایی که قبلاً پرداخت میکرد را حذف کرده و تأمین اجتماعی تنها مجری این مصوبات است.
درخواست از رسانهها
مدیرکل تأمین اجتماعی در پایان از اصحاب رسانه خواست تا در فرهنگسازی بیمهای و افزایش آگاهی مردم از خدمات سازمان مشارکت فعال داشته باشند و کمک کنند تا تأمین اجتماعی بتواند با خلق منابع پایدار، خدمات باکیفیتتری به جامعه هدف ارائه دهد.