تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
5
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام:

ازدواج آسان در جامعه کمرنگ شده است

  • کد خبر : 2689
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
ازدواج آسان در جامعه کمرنگ شده است
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام با بیان اینکه ازدواج یک فضیلت پسندیده و یک نوع جهاد محسوب می‌شود، گفت: ازدواج آسان برخلاف گذشته کمرنگ شده است و حواشی و سختگیری‌های زوجین یا خانواده‌ها باعث ایجاد موانعی در امر ازدواج جوانان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛مظفر علیشایی روز سه‌شنبه در جشنواره ازدواج آسان با عنوان جشن وصال در ایلام اظهار داشت: هدف از برگزاری اینگونه جشنواره‌ها، اشاعه و ترویج ازدواج آسان در جامعه است.

وی افزود: ازدواج دارای ۲ مولفه و مقوله است که تغییر نگاه و اندیشه خانواده‌ها به عنوان شاخصه اصلی و تاثیرگذار در ازدواج جوانان باید مورد توجه باشد و در این راستا باید  پویش‌های ساده زیستی و ساده‌اندیشی در جامعه شکل بگیرد.

علیشایی تاکید کرد: باید تغییر نگاه و نگرش‌ها برای ازدواج های در سطح جامعه و خانواده‌ها شکل بگیرد که برگزاری ازدواج‌های گروهی یکی از این روش‌هاست.

وی مقوله دوم را حمایت دستگاه‌ها و مسوولان از ازدواج آسان و ازدواج‌های گروهی دانست و به تصویب طرح تشکیل صندوق ذخیره ازدواج مصوب مجلس در سال ۸۴ اشاره کرد و ادامه داد: این صندوق با هدف حمایت از  ازدواج آسان مصوب شد اما هیچگاه شکل نگرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام، تامین مسکن رایگان یا ارزان قیمت، احداث خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی دولتی و پرداخت تسهیلات ارزان ازدواج را از جمله مزایای این صندوق عنوان کرد که شکل نگرفت و اکنون فقط تسهیلات ازدواج به زوجین پرداخت می‌شود.

وی نقش همه مردم، مسوولان و به ویژه رسانه‌ها و خیرین را در ازدواج های اسان تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: با توجه تجمل گرایی در ازدواج زوجین و افزایش طلاق به علت ازدیاد توقع ها باید همه دستگاه ها به امر ازدواج آسان ورود کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه طلاق افزایش یافته است، یادآور شد: باتوجه به اینکه توقع های زوجین از همدیگر زیاد شده است باید جنبه های پرورشی زندگی جای آموزش ها را بگیرد.

وی گفت: مراکز مشاوره باید راهنمایی های قبل از ازدواج و کلاس ها و دوره های آموزشی پیش از ازدواج را برگزار کنند تا از بروز چالش های زندگی کاسته شود.

وی ادامه داد: فضاهای ورزشی استان برای برگزاری ازدواج های آسان زوجین و خانواده های آنها آمادگی پذیرش مراسمات را دارد تا جشن های ازدواج ساده ترویج یاید.

در این مراسم قرائت خطبه عقد نمادین یک زوج جوان ورزشکار، تقدیر از زوج های موفق و فعالان امر ازدواج، اجرای نمایش و سرود برگزار گردید
دراین مراسم‌ فعالین حوزه مختلف درامر ازدواج تقدير به عمل آمد که خانم موسوي خبرنگار ایرنا ایلام که دررابطه بابحث ازدواج آسان فعالیت های چشمگیری داشته بود،بااهدا تنديس جشنواره ولوح تقدير به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2689

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0