تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
7
فلاحی در دیدار با وزیر نیرو مطرح کرد؛

از پیگیری مجدد سامانه گرمسیری تا احداث سدهای چناره و گدارخوش

  • کد خبر : 1973
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰:۳۲
از پیگیری مجدد سامانه گرمسیری تا احداث سدهای چناره و گدارخوش
امروز چهارشنبه دکتر سارا فلاحی، نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی همراه با مهندس بهزاد علیزاده، دیگر نماینده محترم استان با وزیر نیرو دیدار و پیگیر مطالبات مردم شدند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛ فلاحی بار دیگر بر موضوع تکمیل طرح سامانه گرمسیری ایلام تاکید کرد و گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص این طرح بزرگ و پیگیری رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر استانی به ایلام، پیشنهاد می شود که با حضور وزیر نیرو، دکتر قالیباف و نمایندگان استان، برای تأمین اعتبارات لازم جهت تکمیل سامانه گرمسیری همفکری شود که این پیشنهاد با استقبال وزیر نیرو مواجه شد و ایشان گفتند در اسرع وقت این جلسه برگزار می شود.

فلاحی ضمن ارائه شرحی از پیگیری های خود در خصوص سد چناره عنوان کرد: ماده ۵۶ برای این سد اخذ شده و طی جلسه با ریاست محترم بانک سینا برای مشارکت این بانک در ساخت سد مذکور، این بانک آمادگی خود را برای مشارکت در ساخت سد اعلام نمود.ریاست بانک سینا اعلام کرد اگر بنیاد مستضعفان پیمانکار سد چناره شود، بانک سینا می‌تواند مشارکت بیشتری در ساخت سد داشته باشد.لازم به ذکر است نماینده ایلام به دنبال جلب مشارکت چند بانک دیگر است تا سد استراتژیک چناره سریع تر احداث شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم گفت: موضوع دیگر که مطالبه جمع کثیری از کشاورزان شهرستان ایوان در خصوص سد شرفشاه است که با وعده حق تخصیص آب، مردم ایوان حاضر به فروش بخشی از زمین های خود شده اند و در این خصوص از وزیر نیرو خواسته شد جهت برقراری این حق اقدام کند.

فلاحی ضمن تأکید بر اعطای سهم آب ایوان برابر اسناد از محل سامانه گرمسیری، در خصوص سد گدارخوش صالح آباد از توابع شهرستان مهران نیز به وزیر نیرو گفت که ماده ۲۳ آن اخذ شده و وزیر جدید برخلاف وعده‌های دولت قبل، جهت تأمین اعتبار آن تلاش موثری انجام دهد.

مطالبه بر زمین مانده جمعی از مردم عرب رودبار شهرستان سیروان نیز توسط نماینده ایلام به شکل موکد با وزیر نیرو مطرح شد. فلاحی در این زمینه گفت: ۳۰ درصد از حق تملیک مردم عرب رودبار که زمین و باغات و ابنیه خود را از دست داده‌اند هنوز پرداخت نشده است و باید هر چه زودتر دولت این مبالغ باقیمانده را به مردم پرداخت کند.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در خصوص شهرستان مهران نیز از وزیر نیرو خواستند با توجه به شرایط سخت آب و هوایی شهرستان مهران که تعرفه برق بر اساس مناطق گرمسیری “یک” محاسبه می‌شود این زمان را از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش دهند.

نماینده ایلام از وزیر نیرو خواستند که مجوز صدور یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی تولید برق در مهران صادر کنند تا بنیاد مستضعفان آن را در این شهرستان احداث نمایند؛ مجوزی که دولت قبل صادر ننمودند.وزیر نیرو گفتند ما از مشارکت بنیاد استقبال می کنیم و با صدور مجوز مشکل نداریم.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1973

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0