تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

افزایش دوبرابری پرداخت زکات در ایلام در سال ۹۹/از جمع آوری کنندگان غیر بومی زکات در ایلام جلوگیری شود

  • کد خبر : 1017
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
افزایش دوبرابری پرداخت زکات در ایلام در سال ۹۹/از جمع آوری کنندگان غیر بومی زکات در ایلام جلوگیری شود
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی«ره» استان ایلام و دبیر شورای زکات استان از افزایش دوبرابری زکات جمع اوری شده در این استان نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام، قنبر موسی نژاد در نشست شورای زکات استان که با حضور استاندار ایلام و دیگر اعضاء برگزار شد بیان کرد: در حالی که مبلغ زکات جمع آوری شده سال ۹۸ کمتر از سه میلیارد تومان بوده است این رقم در سال ۹۹ به بیش از ۵ و نیم میلیارد تومان رسیده است.
وی به برنامه های در نظر گرفته شده برای سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن فصل برداشت محصولات کشاورزی انتظار می رود سازمان جهاد کشاورزی از کارشناسان پهنه کشاورزی این اداره و نیز مروجین حوزه کشاورزی در کمک به جمع آوری زکات بهره گیری نماید و با جمع آوری کنندگان زکات همکاری بیشتری داشته باشد.
موسی نژاد جمع آوری زکات توسط افراد غیر بومی استانهای همجوار در این استان را یکی از مشکلات در این زمینه عنوان کرد و گفت: انتظار میرود نیروی های امنیتی و اتظامی استان با این معضل و متخلفین برخورد کنند.
وی همچنین گفت: با اینکه ظرفیتهای زیادی برای جمع آوری زکات در این استان وجود دارد اما با همه اقداماتی که صورت گرفته تاکنون کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت زکات این استان مورد استفاده قرار گرفته است در صورتی که حتی اگر از ۵۰ درصد ظرفیت زکات استان استفاده شود می توان بسیاری از مشکلات نیازمندان استان را برطرف کرد.
دبیر شورای زکات استان به در پیش بودن عید فطر در آینده اشاره کرد و گفت: به منظور ساماندهی هرچه بیشتر موضوع جمع آوری زکات فطریه درخواست ما این است در هر شهرستان کارگروهی با حضور فرماندار، دستگاهها و سازمانهای مرتبط تشکیل و یک رویه هماهنگ زیر نظر دبیرخانه زکات استان برای جمع آوری زکات فطریه در پیش گرفته شود.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1017

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0