تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
9
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی«ره» استان ایلام خبر داد؛

امسال حجم فعالیتهای اشتغال زایی این نهاد برای مددجویان در استان بیش از دوبرابر سال گذشته خواهد بود

  • کد خبر : 1104
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۱۷
امسال حجم فعالیتهای اشتغال زایی این نهاد برای مددجویان در استان بیش از دوبرابر سال گذشته خواهد بود
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی«ره» استان ایلام گفت: بر اساس هدف گذاری و برنامه ریزی صورت گرفته امسال حجم فعالیتهای اشتغال زایی این نهاد برای مددجویان در استان بیش از دوبرابر سال گذشته خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام، قنبر موسی نژاد در نشست با کارکنان حوزه اشتغال و خودکفایی دفتر استان که به صورت ویدئو کنفرانس با روسای ادارات و کارشناسان اشتغال ادارات شهرستانی برگزار گردید بیان کرد: برای تحقق این هدف ما باید برای دریافت اعتباری معادل دوبرابر اعتبار سال۹۹ آمادگی داشته باشیم.
وی ایجاد اشتغال از طریق طرح راهبری شغلی را یکی از برنامه های کمیته امداد در این حوزه برشمرد و گفت: نیمی از طرحهای اشتغال زایی که امسال برای مددجویان و نیازمندان ایجاد می شود از طریق راهبران شغلی خواهد بود.
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان صرف اشتغال زایی نیازمندان استان شد و در زمینه ایجاد اشتغال یکی از ۴ استان برگزیده کشور بودیم افزود: در همین مدت بیش از ۲ هزار خانواده مددجو از طریق برنامه های اشتغال زایی توانستند به توانمندسازی برسند.
موسی نژاد تصریح کرد: به همت کارکنان حوزه اشتغال این نهاد سال گذشته دو ماه قبل از پایان سال توانستیم به ۱۰۰ درصد برنامه هدف گذاری شده در زمینه اشتغال دست پیدا کنیم و در زمینه جذب اعتبارات اشتغال زایی نیز از چند استان برتر کشور بودیم.
وی با عنوان اینکه هدف نهایی کمیته امداد توانمند شدن قشر مددجو و نیازمند است تصریح کرد: ایجاد اشتغال یکی از مهم ترین زمینه های توانمندسازی مددجویان بوده و برنامه امداد این است که حداقل ۳۰ درصد مجریان طرحهای اشتغال زایی بتوانند به توانمندسازی برسند.
وی با عنوان اینکه تلاش برای توانمد سازی مددجویان ، پشتیبانی و مانع زدایی برای ایجاد اشتغال پایدار و درآمد باثبات در اولویت برنامه های کمیته امداد قرار گرفته است تصریح کرد:
دو کلان پروژه راهبری شغلی و هدایت شغلی و نیز اشتغال از طریق کاریابی در سال ۱۴۰۰ در کنار پرداخت تسهیلات قرض الحسنه همچنان راهبردهای اصلی برنامه اشتغال کمیته امداد هستندضمن اینکه همه باید به موضوع برون سپاری بخشی از فعالیتهای اشتغال خصوصا در موضوع هدایت شغلی توجه ویژه ای داشته باشند.
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام پایین بودن فرهنگ کار و تلاش در این استان را یکی از موانع توانمندسازی برشمرد و گفت: به همین خاطر عدم استقبال مددجویان از طرحها و برنامه های اشتغال زایی و مقاومت آنان در این زمینه یکی از موانع پیش روی این نهاد در اجرای برنامه های توانمندسازی است

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1104

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0