تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4
رییس ستاد انتخابات ایلام:

ایلام رتبه سوم مشارکت در انتخابات را کسب کرد

  • کد خبر : 1500
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
ایلام رتبه سوم مشارکت در انتخابات را کسب کرد
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات ایلام گفت: این استان رتبه سوم مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد را به نسبت جمعیت کسب کرد و براساس تعرفه‌های مصرفی، میزان مشارکت مردم ایلام بیش از ۶۳ درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام، الیاس فتاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، جمعیت واجد شرایط رای‌دهی در ایلام را ۴۵۹ هزار و ۵۷۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این میزان در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۹۰ هزار ۴۲۶ نفر آرای خود را با صندوق های انتخابات سپردند.
وی افزود: ۸۲۶ شعبه در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان پیش بینی شده بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با بیان اینکه ایلام در این انتخابات رتبه سوم کشور از نظر مشارکت سیاسی را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: در این راستا باید از حضور پرشور و حماسی مردم و تمامی دست اندرکاران امر انتخابات تشکر و قدردانی کرد. 
وی با قدردانی از مردم استان، امام جمعه ایلام ،ائمه جمعه تمامی شهرستان ها، شورای تامین، بازرسان نظارت و اجرایی، نمایندگان مجلس، اصحاب رسانه، صداوسیما،بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، و مرزبانی برای کمک به هر چه باشکوه برگزار شدن انتخابات در این استان بیان کرد: ستاد انتخابات استان و شهرستان ها، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و شورا ها نیز در رقم زدن این حماسه بزرگ نقش خود را بخوبی ایفا کردند.
رییس ستاد انتخابات ایلام با بیان اینکه یک هزار و ۵۹۸ شعبه ثابت و سیار آرای مردم استان را در این انتخابات جمع آوری کرد، گفت: ۱۶ هزار عامل اجرایی این انتخابات را برگزار کردند و حدود ۱۰ هزار رای اولی برای نخستین برای آرای خود را به صندوق انداختند.
وی تاکید کرد: ۱۳ درصد شعب اخذ رای نسبت به ادوار گذشته در این استان افزایش یافته است که این افزایش شعب به دلیل رعایت فاصله گذاری و در راستای حفظ سلامت مردم است.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره همه‌پرسی ریاست جهموری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ از ساعت ۷ روز جمعه آغاز و تا ۲ بامداد روز شنبه ادامه داشت.
۴۵۹ هزار و ۵۷۳ در استان ایلام واجد شرایط اخذ رای در انتخابات پیش رو بودند که از این تعداد ۲۲۵ هزار و ۶۷۲ نفر زن و ۲۳۳ هزار و ۹۰۱ مرد بودند

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1500

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0