تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
2
با هدف توسعه فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان مناطق محروم استان ایلام؛

تفاهم نامه همکاری مشترک سه جانبه امضا شد

  • کد خبر : 1309
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰:۲۰
تفاهم نامه همکاری مشترک سه جانبه امضا شد
با هدف توسعه فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان مناطق محروم و روستایی، تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، مرکز نیکوکاری جام و و ادارات آموزش و پرورش شهرستانهای دهلران، آبدانان و بدره امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام، تفاهم نامه همکاری مشترک با حضور سمیه حیدری، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، و امیر مهردادی، مدیرکل آموزش پرورش استان ایلام و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستانهای دهلران، آبدانان و بدره و همچنین نماینده مرکز نیکوکاری جام امضا شد.
در ابتدای این جلسه، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با تقدیر از اقدامات فرهنگی مرکز نیکوکاری جام در راستای رفع محرومیت فرهنگی در مناطق مختلف استان، گفت: مهین عباسی، مدیر جامعه بانوان مرکز(جام) و عضو هیئت موسس جامعه ایلامیان مرکز، طی رایزنیهای گسترده با نهاد کتابخانه عمومی کشور، طرح ابتکاری ایجاد مراکز فرهنگی با عنوان پیشخوان کتاب در مناطق محروم و روستایی فاقد کتابخانه با استفاده از ظرفیتهای بومی و با هدف توسعه کتابخوانی و کمک به رفع آسیبهای اجتماعی مطرح نمود.
وی افزود: این طرح به صورت آزمایشی و طی تفاهم نامه سه جانبه در شهرستانهای آبدانان، دهلران و بدره اجرا می شود و براساس توافق صورت گرفت در آینده نزدیک در سایر شهرستانهای استان به صورت مشابه ایجاد می گردد.
لازم به ذکر است موضوع این تفاهم همکاری در ایجاد کتابخانه در فضاهای منتخب سطح شهرستانهای دهلران، آبدانان و بدره درجهت بالا بردن سطح سواد اطلاعاتی و به منظور جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی و ارتقاء سطح فرهنگ جامعه با توجه به دستورالعمل ارسالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور می باشد.
همچنین همکاری در زمینه اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در مناطق روستایی و عشایری، تأمین تجهیزات کتابخانه و منابع کتابخانه مطابق با نیاز فضای منتخب و انجام برنامه های شاخص فرهنگی، از جمله دیگر موضوعات مورد ذکر است.
گفتنی است بر اساس مفاد این تفاهم نامه، موسسه نیکوکاری جام به عنوان طرف سوم این تفاهم نامه مشترک متعهد شده است که در برگزاری کارگاه های آموزشی مشاوره ،مهارت های زندگی و آسیب های اجتماعی جهت آشنایی خانواده های روستایی و عشایر نشین همکاری نماید.
این موسسه جهت پیشبر اهداف مورد نظر،  اقدامات دیگری مانند معرفی کارشناسان و متخصصین در حوزه های مختلف جهت کارگاه های آموزشی،مهارت های زندگی و آسیب های اجتماعی، تأمین تجهیزات بخش کودکان و نوجوانان،کتاب و سایر بسته های فرهنگی به کتابخانه ایجاد شده و همکاری مستمر در اجرای برنامه های فرهنگی را انجام می دهد.
همچنین اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام موظف به ایجاد تسهیلات لازم برای عموم جامعه به منظور عضویت در کتابخانه عمومی، فراهم نمودن تمهیدات لازم جهت برگزاری نشست کتابخوان، برگزاری نمایشگاه کتاب و جلسات معرفی کتاب، تأمین تجهیزات کتابخانه ای با توجه به فضاهای تعیین شده از سوی آموزش و پرورش و همچنین پشتیبانی و نظارت بر عملکرد مسئول کتابخانه توسط کتابخانه معین شده است.
ادارات آموزش و پرورش شهرستانهای دهلران، آبدانان و بدره، به عنوان طرف سوم این تفاهم نامه، تعهداتی مانند همکاری لازم در زمینه اختصاص فضای مناسب در جهت ایجاد وراه اندازی کتابخانه عمومی در مدارس مورد هدف، همکاری در اجرای برنامه های فرهنگی و ترویجی و نگهداری و حفاظت از وسایل و تجهیزات امانی ارائه شده به کتابخانه از سوی اداره کل کتابخانه ها، پذیرفته اند.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1309

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0