تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
5
معاون سیاسی استاندار و فرمانده قرارگاه عملیاتی کرونا:

تمهیدات لازم برای اجرای مانور اعلام خطر و آگاه سازی مردم انجام شد

  • کد خبر : 886
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
تمهیدات لازم برای اجرای مانور اعلام خطر و آگاه سازی مردم انجام شد
معاون سیاسی استاندار و فرمانده قرارگاه عملیاتی کرونا گفت: تمهیدات لازم برای اجرای مانور اعلام خطر و آگاه سازی مردم انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛معروف بسطامی اظهار داشت: متعاقب مصوبه جلسه قرارگاه استانی عملیاتی کرونا به ریاست استاندار، جلسه هماهنگی اجرای مانور جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم برگزار شد
وی افزود: این مانور در دو مرحله ابتدا در تفرجگاه های طبیعی روز پنجشنبه از ساعت پنج و نیم عصر تا ۸ برگزار و سپس روز شنبه در مرکز استان و سایر مراکز شهرستان‌ها با هدف اطلاع رسانی اعلام هشدار ، وضعیت بحرانی کرونا در استان و اگاهی بخشی و حساسیت مردم نسبت به رعایت دستورالعمل ها برگزار خواهد شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار بیان کرد: اجرای مانور در سه مرحله ابتدا با حضور در محل به صورت تبلیغات محیطی و محله محور از طریق ماشین الات و بلند گوهای سیار، دوم از طریق اطلاعیه های صدا و سیما و بیلبوردهای شهری و و سپس ازطریق فضای رسانه ای استان در خبرگزاریها سایت ها مطبوعات محلی ، فضای مجازی و.. انجام خواهد شد.
وی گفت: امیدواریم که بتوانیم با همراهی مردم بار روانی جامعه را کنترل و از روند افزایشی بیماری جلوگیری نماییم.
معروف بسطامی در ادامه خواستار همراهی و همکاری همه رسانه ها صدا و سیما فعالان فضای مجازی و فعالان فرهنگی و اجتماعی شد و گفت با تولید محتوا، ایده و ارائه نظرات کارشناسی و کار فرهنگی می توان روند افزایشی کرونا را با آگاهی افزایی مردم کاهش داد.
وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت همه دستگاه ها هم لحاظ تجهیزاتی و هم در حوزه فکری ابراز داشت: همه شهرداری ها موظف هستند تمام بیلبوردها و فضاهای تبلیغات محیطی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای تولید محتوا و پیام های بازدارنده قرار دهند.
بسطامی با تأکید بر استفاده از تمامی ظرفیت ها برای مقابله با کرونا و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم افزود: در طرح دو هفته ای مقابله با کرونا اولین بحث اطلاع رسانی و ایجاد حساسیت در بین مردم استان است که با اجرای یک مانور انجام می شود .
فرمانده قرارگاه عملیاتی کرونا با بیان اینکه همزمان مانور اطلاع رسانی محیطی و رسانه ای در استان برگزار می شود از همه رسانه ها خواست برای ایجاد حساسیت بیشتر در مردم و به منظور کاهش ساده انگاری در خصوص بیماری کرونا اطلاع رسانی لازم را همزمان با خودروهای بلندگودار در سطح شهرها و مناطق گردشگری و تفرجگاهها بهانجام رسانند.
وی با بیان این که تقسیم کار لازم بین دستگاههای اجرایی درگیر در این حوزه انجام شده است خاطر نشان کرد:محوریت اجرای مانور با پدافند غیر عامل استانداری است و سایر دستگاهها از جمله شهرداری هلال احمر ، منابع طبیعی ، راهنمایی و رانندگی ، محیط زیست، حمل و نقل جاده ای و دیگر دستگاه ها در اجرای این مانور همکاری لازم را داشته باشند، صدا و سیما هم با پوشش رسانه ای این رویداد تأثیرگذاری خود را خواهد داشت.
فرمانده قرارگاه عملیاتی کرونا با بیان اینکه سناریو مانور هم از طریق پدافند غیرعامل تنظیم و پیوست رسانه ای آن هم از طریق فضای مجازی و صدا و سیما در اختیار مردم قرار می گیرد، گفت: سایر دستگاههای اجرایی پیام های هشدار کرونایی خود را به مخاطبان ارسال نمایند و در روند کنترل بیماری کمک کننده باشند.
وی در پایان از رسانه ها خواست در راستای نظارت بر حسن اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، در هر جا که خلاف مصوبات عمل شده و مدیری کم کاری می کند با مستندات می توانند گزارش دهند و ستاد هم برخورد می نماید.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=886

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0