تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
3
استاندار ایلام:

توسعه استان خط قرمز است/آماده باش ستاد کرونا در روزهای پایان سال

  • کد خبر : 665
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
توسعه استان خط قرمز است/آماده باش ستاد کرونا در روزهای پایان سال
دکتر محمد نوذری :راه مهار کرونا وحدت و همدلی مردم و مسئولان و ایجاد هم افزایی در اجرای مصوبات ستاد کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی است

استاندار ایلام در نشست شصت و یکم ستاد استانی کرونا:

مواظب باشیم عادی انگاری کرونا در ایام نوروز، سال نو را بر کام ما تلخ نکند/رسانه ها کمپین نه به چهار شنبه سوری، نه به پنجشنبه و جمعه آخر سال، نه به سفر نه به چادر زدن و … تشکیل دهند/در این شرایط کرونایی به ایلام سفر نکنید/ما مردم مهمان نوازی هستیم اما هیچگاه از کرونا استقبال نمی کنیم/هیچ برنامه ای برای پذیرایی از مسافران نوروزی نداریم/چادر زدن تا پایان تعطیلات نوروزی ممنوع است/دو وظیفه مهم پایان سال فرمانداران مهار کرونا و کنترل بازار/ابراز و لطف و محبت ایلامیان را با تلاش مضاعف در راستای استیفای خواسته ها و مطالبات آنان جبران خواهم کرد/توسعه استان خط قرمز من است …

دکتر محمد نوذری ظهر امروز در شصت و یکمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا از همه عوامل درگیر در ستاد کرونا و همراهی خوب مردم تا اینجای کار تشکر کرد و گفت: تاکنون سه موج کرونا را پشت سر گذاشته ایم، موج اول در اردیبهشت ماه، موج دوم در تابستان و موج سوم در آبان ماه پاییز غم انگیزی رقم زد و در این شرایط بحرانی کام بسیاری از همشهریان تلخ شد و عزیزان زیادی از دست رفت!

وی در ادامه علت شکل گیری هر سه موج را غفلت از کرونا، عادی انگاری کرونا و کم رنگ شدن اجرای مصوبات و پروتکل های بهداشتی عنوان کرد و گفت: قطعا جلوگیری از شکل گیری موج چهارم کرونا نیازمند همکاری مسیولان و همراهی مردم است.

وی افزود: هم اکنون ایلام در داخل یک مستطیل خطر کرونا از ۴ گوشه از سمت عراق، خوزستان، کرمانشاه و لرستان قرار گرفته که نیازمند توجه لازم است.

دکتر نوذری با اعلام این خبر که مرز مسافرتی مهران یک هفته دیگر تعطیل است گفت: مرز مهران، بازارچه و مبادی ورودی خوزستان و دیگر استان ها بایست به شدت کنترل شود.

وی در ادامه با اشاره به ایام پیش رو و پایان سال و تعطیلات نوروزی خواستار آماده باش تمام عوامل ستاد کرونای استان و شهرستان ها شد و گفت: در این ایام از سانه ها تقاضا دارم با تشکیل کمپین؛ نه به چهار شنبه سوری، نه به پنجشنبه و جمعه آخر سال
نه به سفر، نه به چادر زدن و … در جهت اقناع سازی افکار عمومی برای رعایت پروتکل های بهداشتی تلاش کنند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با عنوان این مطلب که ما مردم مهمان نوازی هستیم اما هیچگاه از کرونا استقبال نمی کنیم، تاکید کرد: در این شرایط کرونایی هیچ برنامه ای برای پذیرایی از مسافران نوروزی نداریم.

وی در دامه تاکید کرد: در این ایام مسافران به ایلام سفر نکنند و ایلامیان ساکن دیگر استان ها هم با توجه به شرایط کرونا تا حد امکان به استان سفر نداشته باشند اما در صورت ورود به استان باید تست شوند.

استاندار ایلام دلیل خیز کرونا در هر منطقه عدم اجرایی شدن مصوبات و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مسولان و مردم عنوان کرد و گفت: در این شرایط اهتمام فرمانداران در دو وظیفه تنظیم بازار و معیشت مردم و مهار کرونا خلاصه می شود.

وی در ادامه هشدار داد: مواظب باشیم عادی انگاری کرونا در ایام نوروز، سال نو را بر کام ما تلخ نکند!

دکتر نوذری در ادامه گفت: شیوع و گردش کرونا در همه جای کشور و استان وجود دارد، سهل انگاری عواقب پشیمان کننده ای در پی خواهد داشت.

وی در ادامه راه مهار کرونا وحدت و همدلی مردم و مسئولان و ایجاد هم افزایی در اجرای مصوبات ستاد کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان کرد و گفت: در این راستا نقش امام جمعه محترم ایلام در ایجاد وحدت و همدلی در استان محوری است.

وی از اهتمام و دلسوزی امام جمعه در امور مختلف به ویژه در بحث کرونا و کمک های مومنانه تشکر کرد و گفت: وجود شخصیت فرهیخته حاج آقا کریمی تبار برای استان یک نعمت است.

صحبت های پایانی استاندار ایلام در آخرین جلسه ستاد کرونا اینگونه تمام شد: در این پایان سال از مردم عزیز ایلام تقاضا دارم با سفر نرفتن و با نه گفتن به چهار شنبه سوری، نه به پنجشنبه و جمعه آخر سال، نه به اجتماعات، نه به چادر زنی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از سلامت خود در ایام پیش رو و تعطیلات نوروزی مراقبت کنند.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0