تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
7
معاون سیاسی استاندار ایلام:

تکدی گری چهره شهر را نامانوس می کند!

  • کد خبر : 2125
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰:۲۷
تکدی گری چهره شهر را نامانوس می کند!
فتاحی گفت:متمرکز کردن کمک ها در نهادهای حمایتی منجر به پاکسازی شهرها از متکدیان می شود.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛«الیاس فتاحی» روز چهارشنبه در نشست ساماندهی متکدیان استان اظهار داشت: حضور متکدیان در سطح شهر علاوه بر اینکه آرامش روحی و روانی شهروندان را سلب می کند، چهره شهر را نیز نامانوس می کند.

وی با بیان اينکه برخی متکدیان با حرفه ای گری، سبب ایجاد ناهنجاری در جامعه می شوند، گفت: ساماندهی متکدیان علاوه بر انسجام بخشی به این خرده فرهنگ، باعث دگرگونی در چهره شهر و تفکیک اقشاری که نیازمند حمایت هستند می شود.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه متمرکز کردن کمک ها در نهادهای حمایتی می تواند منجر به پاکسازی شهرها از این افراد شود، گفت: ساماندهی متکدیان شهر ایلام برعهده یک دستگاه یا نهاد اجرایی خاص نیست و می طلبد تمامی ادارات و دستگاه های مربوطه در راستای ساماندهی این افراد اهتمام جدی داشته باشند.

وی نقش رسانه و فعالیت های فرهنگی و رسانه ای در جامعه و فضای مجازی را عامل موثری در کاهش تکدی گری و آسیب های ناشی از آن دانست و ابراز داشت: امروزه تکدی گری به یک شغل تبدیل شده، در این راستا باید همه با آگاهی بخشی به جامعه و شفاف سازی فعالیت ها، زمینه کم کردن آسیب های ناشی از این فعالیت ها را کاهش دهیم.

فتاحی با تاکید بر هماهنگی و همکاری همه دستگاهها در ساماندهی متکدیان گفت: هم اکنون ۸۳ متکدی در شهر ایلام وجود دارد که باید جمع آوری شوند.

وی از فرمانداران خواست نشست های ساماندهی متکدیان را بصورت منظم برگزار کرده و اقدامات و دستاوردهای این حوزه را تشریح کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در پایان خواستار تشکیل کارگروه مشترک ساماندهی متکدیان و تشریح وظایف دستگاه‌ها شد و بیان کرد: مدیر کل بیمه سلامت استان اقدامات لازم را برای تحت پوشش قرار دادن متکدیان و صدور دفترچه برای این افراد را در سریعترین زمان انجام دهد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2125

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0