تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024
16
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام:

جاده های ایلام برای تسهیل تردد زوار با زیرساخت‌های ارتقا یافته آماده شد

  • کد خبر : 3690
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
جاده های ایلام برای تسهیل تردد زوار با زیرساخت‌های ارتقا یافته آماده شد
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام از تکمیل پروژه‌های گسترده زیرساختی استان برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام، سیدزاهدین چشمه خاور مدیر این اداره کل،گفت: راه‌های ارتباطی استان به دلیل تردد زائران عتبات عالیات و کنگره عظیم اربعین از اهمیت خاصی برخوردار است و در برخی از ایام سال از راه‌های پرترافیک محسوب می‌شود که این امر اهمیت راه‌ها را افزایش داده و موقعیت خاصی را از نظر وضعیت حمل و نقل جاده ای پدید آورده است.

وی با اشاره به اهمیت بالای راههای ارتباطی استان در ایام اربعین به دلیل حجم بالای تردد زائران، اظهار داشت: با هدف ارتقای ایمنی و روان سازی ترافیک اقدامات گسترده از از جمله روکش آسفالت بیش از ۱۵۰ کیلومتر و خط‌کشی ۱۹۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

چشمه خاور افزود: همچنین با هدف ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای بیش از ۳۶ کیلومتر نیوجرسی در راه‌های مواصلاتی استان نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه تابلو و علائم ایمنی با اعلام دستورات انتظامی،هشداری و هدایت مسیر به رانندگان، نقش بسزایی در ارتقای ایمنی جاده‌های ارتباطی در سطح محورهای مواصلاتی استان دارد، عنوان کرد: در این راستا امسال بیش از ۲ هزار تابلو و علائم ایمنی در دستور کار قراردارد که تاکنون ۷۰۰ عدد از آنها در سطح راههای استان به منظور افزایش ایمنی راه‌ها نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام، با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در سطح راه‌های استان، گفت: همچنین سال گذشته ۱۶ نقطه پرحادثه در سطح جاده‌های استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که تاکنون ۶ نقطه از آنها حذف شده است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته تا کنون ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش پروژه‌های زیرساخت راه اربعین استان ایلام هزینه شده است.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.