تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
5

جهش خدمت رسانی به نیازمندان دستاورد مهم انقلاب اسلامی است

  • کد خبر : 2403
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
جهش خدمت رسانی به نیازمندان دستاورد مهم انقلاب اسلامی است
مدیر کل بهزیستی استان ایلام گفت: جهش خدمت رسانی به نیازمندان از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود.



به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛ زهرا همتی در آستانه فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب افزود: پس از تشکیل انقلاب اسلامی خدمات رسانی به نیازمندان به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های بنیانگذار انقلاب اسلامی مطرح که دستور تاسیس نهادهای حمایتی را صادر کردند.

وی با بیان اینکه تشکیل سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان حمایتی، تخصصی خدمت رسانی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران است ادامه داد: این سازمان ابتدا با هدف حمایت از زنان بی سرپرست تاسیس و سپس با توجه به وجود افراد دارای معلولیت و نیاز این افراد به خدمات خاص این قشر نیز زیر مجموعه بهزیستی قرار گرفتند.

وی حمایتهای درمانی، توانبخشی، تحصیلی، معیشتی، کمکهای بلاعوض، برقراری مستمری ماهیانه، مشارکت در تامین مسکن و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را از مهمترین خدمات ارایه شده به جامعه هدف عنوان کرد.

مدیر کل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه خدمات بهزیستی تنها محدود به زنان بی سرپرست و افراد دارای معلولیت نبوده اضافه کرد: این حمایتها به مرور از اقشار آسیب پذیر و در معرض آسیب نظیر کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست، کودکان کار، مصرف کنندگان مواد مخدر و همچنین ارایه آموزشهای اگاه سازی در راستای پیشگیری از معلولیت و اسیب های اجتماعی انجام می شود.

وی پیشگیری و کنترل معلولیت را از دیگر خدمات این سازمان عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از خدمات این سازمان که امروز به برکت تشکیل بهزیستی در حال انجام بوده پیشگیری از معلول زایی است که در این زمینه اقدام هایی نظیر مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج، قبل و حین بارداری توسط بهزیستی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: بهزیستی امروز با بیش از ۲۰۰ماموریت در حال خدمات رسانی به جامعه هدف بوده و این روند روز به روز گسترش می یابد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2403

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0