تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
5
استاندار ایلام در نشست ستاد تنظیم بازار استان

خبرنگاران در کنگره اربعین و ایام اغتشاشات سنگ تمام گذاشتند!

  • کد خبر : 2899
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
خبرنگاران در کنگره اربعین و ایام اغتشاشات سنگ تمام گذاشتند!
استاندار ایلام گفت:ایلام نگین تورم کشور بود که در حال حاضر از نظر نرخ تورم ۵ رتبه در یکسال گذشته نزول کرده است.


به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛ حسن بهرام نیا روز شنبه ۲۶ آذرماه در نشست تنظیم بازار استان افزود: فروردین ماه سالجاری رتبه دوم، خرداد ماه رتبه سوم و مرداد و شهریور رتبه چهارم و در حال حاضر با ۴۸.۲ رتبه پنجم نرخ تورم کشور را به خود اختصاص دادیم  در حالی سالها از نظر نرخ تورم رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده بودیم.

وی از کاهش نرخ تورم استان در مقایسه با سال گذشته و نرخ تورم ماهانه خبر داد و گفت: طبق مستندات و آمارها نزول ۵ رتبه ای ایلام از نظر نرخ تورم طی یکسال گذشته را شاهد هستیم و  نرخ تورم ماهانه ایلام نیز کاهشی است.

وی از تشدید نظارت بر قیمت ها در شب یلدا خبرداد و گفت: تمامی اعضا کارگروه های تنظیم بازار استان  در این راستا باید پای کار باشند و اجازه ندهند قیمت اجناس خارج از نرخ مصوب  باشد.

استاندار ایلام در خصوص جایگاه اتحادیه مرغداران در استان گفت: اتحادیه مرغداران یک جایگاه مهم است که نسبت به تنظیم قیمت مرغ بسیار تأثیرگذار است و باید نسبت به تقویت جایگاه این اتحادیه در استان اقدام شود.

بهرام نیا تاکید کرد:  افزایش ظرفیت سردخانه های استان کارکرد ملی خواهد داشت و می توان با افزایش سرد خانه های استان، هم به تولید کنندگان و هم به مرغداران کمک کرد و هم مصرف کنندگان به راحتی بتواند گوشت و مرغ مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی صادرات مرغ از استان را یک راهبرد مهم  ذکر کرد و گفت:  نگاه ما باید در استان به تولید نگاه صادراتی به سایر کشورها به ویژه کشور عراق باشد و افق دید مدیران اجرایی در حوزه تولید، صادرات باشد.

استاندار ایلام گفت: باید به گونه ای برای استان برنامه ریزی داشته باشیم که هم زمینه اشتغال فراهم شود و چرخ صنایع استان  بچرخد و اگر چنانچه مرغ را از سایر استان‌ها وارد کنیم واحد‌های تولیدی داخل استان هم دچار مشکل می شوند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به بازدید های سرزده از نانوایی های شهر ایلام، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش های انجام شده در راستای ساماندهی نانوایی ها و افزایش کیفیت نان، اما همچنان کیفیت نان با وجود اینکه مرغوب ترین گندم را در کشور برداشت می کنیم  رضایت بخش نیست و  افزایش کیفیت و کمیت نان در ایلام همچنان رصد می شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از فعالیت هم جانبه خبرنگاران در استان افزود: خبرنگاران در کنگره اربعین و ایام اغتشاشات سنگ تمام گذاشتند که جای قدردانی دارد.

استاندار ایلام با اشاره به تشرف خبرنگاران به عتبات عالیات، افزود: کار زیبا وارزنده ای بود که برای اولین بار در سطح استان انجام گرفت و در این راستا جا دارد از مشاور اطلاع رسانی ستاد عتبات عالیات برای تشرف خبرنگاران به کربلا معلا قدردانی کنم.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2899

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0