تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7
استاندار:

داشتن نیروی جوان، خلاق و پویا از مهمترین عوامل توسعه است/کرونا و تحریم ها دولت را در تنگنا قرار داد

  • کد خبر : 1174
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
داشتن نیروی جوان، خلاق و پویا از مهمترین عوامل توسعه است/کرونا و تحریم ها دولت را در تنگنا قرار داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خبری طلوع ایلام، محمد نوذری در نشست تجلیل ازجوانان استان با اشاره به لیالی قدر و تسلیت شب حزن انگیز ضربت خوردن مولی الموحدین امام علی ع اظهار داشت: در زوایای زندگی سیاسی امام علی ع سه رویداد مهم در تقابل ایشان بود و آنچه که باعث این جریانات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خبری طلوع ایلام، محمد نوذری در نشست تجلیل ازجوانان استان با اشاره به لیالی قدر و تسلیت شب حزن انگیز ضربت خوردن مولی الموحدین امام علی ع اظهار داشت: در زوایای زندگی سیاسی امام علی ع سه رویداد مهم در تقابل ایشان بود و آنچه که باعث این جریانات و ضربت خوردن حضرت شد عدالت علی بود.
وی افزود: جریان اولی که در مقابل حضرت شکل گرفت جریان منافقان بود، اصحاب جملی که عایشه را سوار شتر کردند و بر علی ع شمشیر کشیدند، جریان دوم دلواپسانی بودند که از دین خارج شدند همان خوارج، که در جنگ صفین درک درستی از مسائل دینی نداشتند و تعبیر و تفسیر شان از مسائل دینی و فکری ناچیز بود، آنها درک نکردند که علی ع همان قرآن ناطق است و در نهایت جریان سوم سیاسیونی بودند که دنبال کسب قدرت بودند و پیرامون معاویه جمع شدند و بعد ها نظام سیاسی بنی امیه را شکل دادند.

داشتن نیروی جوان، خلاق و پویا از مهمترین عوامل توسعه است
استاندار ایلام با بیان اینکه هیچ دورانی طلایی تر و شیرین تر از دوران جوانی نیست، گفت: یکی از مهم ترین عوامل توسعه در هرکشوری نیروی انسانی جوان، خلاق و پویا در آن کشور است که اگر این ظرفیت ها در کنار مهارت افزایی و دانش علمی استفاده شود مسیر توسعه کشور هموار می شود.
وی با اشاره به داشتن جامعه بانشاط، پویا و امیدوار به اینده ابراز داشت: جامعه امروز ما بیش از گذشته نیازمند نشاط و شادابی است و ایجاد زیرساخت های مناسب برای رشد جوانان یکی از اهداف و اولویت های دولت است.

جوانان از مهارت‌های روز برای اشتغال بهره بگیرند
استاندار ایلام با بیان اینکه جوانان باید نگاه خود را به مقوله کار و اشتعال تغییر دهند و برای دستیابی به شغل مناسب باید از آموزش و مهارت های روز بهره‌ گیرند، عنوان کرد: اشتغال یکی از اساسی‌ترین نیاز های جوانان است که بدون آن سایر نیازها ابتر می ماند، تمام مراجعات دوایر دولتی درخواست اشتغال است در حالی که در نظام های نوین جهانی نگاه اصلی به کارآفرینی و مهارت اموزی است و شغل دولتی معنایی ندارد.
وی با بیان اینکه تولید ایده، کارآفرینی و خلاقیت می تواند تحول اساسی را در حوزه های تولید، اشتعال و توسعه به بار آورد گفت: همین ایده ها، خلاقیت ها و افکار نخبگی اگر تجاری سازی شود می تواند به یک رویکرد تاثیر گذار در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی شود.
محمد نوذری گفت: مزیت های اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری استان در حوزه معاونت اقتصادی بر روی سایت قرار گرفته است ومتقاضیان می توانند متناسب با حوزه کاری خود با دریافت تسهیلات ارزان قیمت و با اتکا به نیروی جوانی، خلاقیت و نوآوری زمینه ایجاد کسب و کار های کوچک و بزرگ را فراهم آورند.
وی عنوان داشت: مهارت و دانش کاربردی حلقه مفقوده بین دانش و کار عملیاتی است که باید تلاش کرد این خلا با اموزش های کاربردی و مهارتی پر شود.

کرونا و تحریم ها دولت را در تنگنا قرار دادند

استاندار ایلام با اشاره به اینکه کرونا و تحریم های ظالمانه و فشار اقتصادی به مردم دولت را در تنگنا قرار داد، گفت: طی سال های اخیر کشورمان شاهد بدترین تحریم ها و فشارهای اقتصادی بی سابقه بود که تمام ساختارهای اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و سیستم بانکی ما را تحت تاثیر و آثارش در اقتصاد، فرهنگ، معیشت مردم و کلیه ارکان جامعه نمایان شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت کرونا و تاثیرات مخرب آن بر دولت ها، اقتصاد کشورها، مسائل اجتماعی ملت ها و همه ارکان جامعه بیان کرد: کرونا پدیده نوظهور در نظام سیاسی اقتصادی و اجتماعی جهان که گریبانگیر دنیا شد و هنوز هم معلوم نیست چه زمانی دست از سر بشریت برمیدارد.
نوذری گفت: کرونا در کشور و خاصه در استان همواره با هوشمندی جهش های مختلفی را طی کرده است و عملاً دست دولت را بسته است و خیلی از مشاغل، صنایع و تولیدکنندگان را زمین گیر و دچار خسارت کرده است و آثار آن روی مسائل اقتصادی و اجتماعی نمایان است.
وی در پایان با تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان خلاق و توانمند در تشکیلات سازمان های مردم نهاد، افزود: این سازمان ها می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری را ایفا کنند.

در این نشست که معاون سیاسی استاندار، مدیر کل و معاونین ورزش و جوانان حضور داشتند از ۱۸جوان برتر استان تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1174

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0