تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7

در تجلیل از حماسه سازان تنگه ” کوشک” ایوان

  • کد خبر : 2714
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
در تجلیل از حماسه سازان تنگه  ” کوشک” ایوان
حماسه تنگه کوشک، نماد مظلومیت ملت انقلابی ایران ،ایلام و ایوان خاصه رزمندگان و مجاهدان پرآوازه ی آنان است. عزیزانی که با دست خالی به جنگ تانک و موشک دشمن رفتند.آنان مردانه ایستادند، جنگیدند، خون دادند تا مام وطن اسیر هوس دشمن و مطامع پلید او قرار نگیرد و چه جانانه ایستادند و مقاومت کردند.

مقاومت مردان و زنان ایوانی در پنجم مردادماه سال ۱۳۶۷در عملیات موسوم به تنگ کوشک، بخشی از قطعات درخشان مقاومت مردمی در ۸ سال دفاع مقدس است. قطعه ای که در آن مردان و زنان در کنار رزمندگان چون کوه ایستادند و به دشمن اجازه عبور از تنگه استراتژیک کوشک را ندادند.
دراین حماسه ی مردمی سه قطره خون به زمین ریخته شد. خونهایی که از آنان لاله روئیده است. شهیدان خرم رودی، فلاحی و شهید سیروس دوبرا. یاد و خاطره این مجاهدان در تاریخ مقاومت همواره جاودانه است. اما ما برای تکریم این شهیدان در ایوان چه کرده ایم؟

حماسه تنگه کوشک، نماد مظلومیت ملت انقلابی ایران ،ایلام و ایوان خاصه رزمندگان و مجاهدان پرآوازه ی آنان است. عزیزانی که با دست خالی به جنگ تانک و موشک دشمن رفتند.آنان مردانه ایستادند، جنگیدند، خون دادند تا مام وطن اسیر هوس دشمن و مطامع پلید او قرار نگیرد و چه جانانه ایستادند و مقاومت کردند.

مردم ایوان ، خالق حماسه ی سارات سومار، شهر را در اشغال دشمن دیدند. رگهای غیرت به جوشش درآمد. احمدی امام جمعه وقت ایوان محور اتحاد گردید. غلام کاظمی مظلوم این روزها سینه سپر کرد و با فرماندهی بی بدیل مانع اشغال شهرستان ایوان گردید. پاسداران سبز پوش سپاه ایوان بر گرد فرمانده ی خود آتش به اختیار در تنگه ایستادند. آن روز،روز شرف و مردی بود.آن روز روز غیرت و مردانگی بود. مردان مرد در تنگه در برابر تانک صف کشیدند. جان خویش را در طبق اخلاص نهادند. همه از وحدت و برادری و دفاع از دین و انقلاب می گفتند. با پست و مقام ،مال و منال دنیا خداحافظی کرده بوند، همه غسل شهادت کرده بودند. مردان مرد حماسه ساز و تاریخ ساز شدند. تاریخی که مشحون از اخلاص، صفا، مردانگی ،عشق به دین و کشور و انقلاب بود. تانک های دشمن که در سودای قلاجه و کرمانشاه و محاصره استان ایلام بودند در تیر کین رزمندگان به قعر دره فرستاده شدند. عراقی ها ناچار به عقب نشینی شدند و هزیمت را پذیرفتند. مقاومت و پایداری نتیجه داد و خون بر شمشیر و سلاح پیروز شد. امروز نام این حماسه سازان در دل مردم حک شده است و ملت در سایه این فداکاریها استوار ایستاده است.
امروز ظاهرا جنگ نظامی تمام شده است ،اما ما همچنان در جنگ فرهنگی و نرم با دشمن زخم خورده هستیم.امروز باید آن شور و شوق مردمی در تنگه کوشک برای دفاع از ایوان و انقلاب به نسل جوان منتقل شود. باید میراث جنگ را حفظ کرد، باید آن را برای نسل جنگ ندیده ترجمه کرد. اینجا همه نگاهها به متولیان امور فرهنگی، بنیاد حفط ارزشها و…است. مردم می پرسند شما که بابت کار فرهنگی سازمانی حقوق می گیرید برای صیانت از حماسه تنگ کوشک چکار کرده اید؟ اجازه فروش تانک های انهدامی را چه کسی داده است؟ چرا یادمانی در خور شهدای عزیز این عملیات برپا نمی کنید؟ آیا با یک نشست و یک سخرانی حق عملیات بزرگی چون حماسه کوشک ایوان ادا می شود؟ به شهیدان و خانواده های آنان، به رزمندگان و ایثارگران این حماسه چه پاسخی دارید؟

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2714

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0