تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
5
به مناسبت تشیع و تدفین پیکر پاک ۶۵ نگین نور افروز در استان ایلام؛

ردای سرخ شهادت براندام سبز ایلام

  • کد خبر : 2929
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
ردای سرخ شهادت براندام سبز ایلام
شهیدان این ابر سواران باران‌ آفرین و عقابان کف نشین با رخساری رنگین ، به عشق و لا مسرورو‌ مسافران سر زمینهای دور با نشا‌ ن نجابت و انبان اجابت وکهکشان سرخ امید و مصحف مهر مجید برمکه جان و منای روانمان‌ وارد شده اند تا نیازما را باراز خو‌ یش بپوشند وبرای نجاتمان بخروشند.

شهیدان این ابر سواران باران‌ آفرین و عقابان کف نشین با رخساری رنگین ، به عشق و لا مسرورو‌ مسافران سر زمینهای دور با نشا‌ ن نجابت و انبان اجابت وکهکشان سرخ امید و مصحف مهر مجید برمکه جان و منای روانمان‌ وارد شده اند تا نیازما را باراز خو‌ یش بپوشند وبرای نجاتمان بخروشند.

به‌ گزِارش ایرنا-
شهادت برات بزرگ خدای حکیم است که گستره زمین و کرانه آسمان را فرا گرفته و چون سفره سور سعادت با هزاران گُل و دو عالمه گلاب مزیّن شده است

بندگان‌خدا به حکم تقدیر برگ عبور میگیرند و رخت جها د میپو شند و وارد باغ شهادت شده تا این سرای پرسرور غرق شور شود و میزبان شادی .

آنان بدون عدد و مدد از غیرخدا درخاک خفتند تا ما پاک بمانیم و حلاج دارشدند تا مابیدارشویم.

شهیدان‌ لقای دنیارا به عطایش بخشیدند تا شیطان دق کند واز غصه بمیرد

آنان خوب میدانند که سیبل دنیا در معرض مصیبت است و لقمه آن گلوگیرو نوشش اندو ه هست وآلوده به عذاب،
خاک نشینان خرم نویس، درخشت خام نگاشتند که نعمت دنیا ممزوج با نقمت است و عشقش نیز عجین با آه وعزا.

شهیدان‌ بخو بی در یا فتند‌که مایاران مرگیم وهمراهان نیستی، می سازیم برای تخریب، بالامی‌ بریم برای فروریختن، زاده میشویم ازبهر مردن ، جوان شده ایم تا به پیری برسیم، به روشنی روز‌ مسروریم و به استقبال شب دیجور می رویم ومست ثرویم و درانتظار خانه خاک.

شهیدان، این عاشقان عاشورائی که بعداز ۳۵سال غربت وعزلت اینک با کوله ای ازدرد و دلتنگی سوار بر کجاوه کرامت و جهانی ازجراحت اجلال نزوِل میکنند تا گرد گوشه نشینی و غبار غفلت از سیمای ما برگیرند و با شوق شهادت اکسیر عزت وآزادگی به کالبد کلبه ما تزریق کنند.

راهیان روشن ضمیر و قاصدان کوه قاف و بالا نشینان تاریخ ساز با نفسی نورانی و میکانی متبرک ، ازفراز ابرآزادی وآسمان عاشقی بر جنگل جانمان طلوع کرده اند تا شاهد غروب غیرت خود نباشیم.

آنان از سالیان دور تاکنون و در عنفوان جوانی چله نشین خاک خدای خویش بودند تا کهولت و کدورت وکجی وکاهلی از ملک و ملت ایران بزدایند و حافط قداست قرآن و مسجد و محراب و مداد و مدرسه باشند.

قربانیان قدرتمند و فدائیان فجر آفرینی که بدور از تعلقات دنیوی نان ‌و جان را سپر ایران کردند تا بیرق برندگی و برات بلندپرواز ی در اهتزاز باشد.
درود‌بر درفش درخشان و سلام بر‌صلابت وسترگیشان که با صله سردادگی وعشق آزادگی حماسه و هیبت ایران‌‌‌ ز مین را به رخ تاریخ کشیدند و شکوه شهادت را به جانیان جهانخوار نشان دادند.

این شریفان شرافتمند که نا یره نام را در‌گُل گمنامی یافته اند‌ و با لباس لطف وتن طاهر ، پیکری پاک و مزاری مجروح ازسفر‌ی داغ و دور و دشنه ی دشمن به ایران آمده اند تا با سر و جان خویش مراتب و فای به عهد خود را به ایرانیان‌ ابلاغ کنند

بلندباد نام نیکشان ، پر فروغ باد آفتاب یادشان ، پاینده با د پرچم پیروزشان و روشن و مستدام با د فریاد رسایشان وگل مقدمشان پرشمیم.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2929
  • نویسنده : سیدحرمت الله موسوی مقدم
  • ارسال توسط :
  • منبع : طلوع ایلام
  • 615 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0