تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
4
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:

رسانه ها به سمت اقناع جامعه بروند

  • کد خبر : 1438
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
رسانه ها به سمت اقناع جامعه بروند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم‌اندیشی تعدادی از فعالان رسانه‌ای با مسئولان استان ایلام گفت : رسانه‌ها نباید نسبت به سوالات جدید جامعه، پاسخ‌های کهنه بدهند بلکه باید با هر قشری و با هر طیفی با زبان خودشان صحبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام ،دیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم‌اندیشی تعدادی از فعالان رسانه‌ای با مسئولان استان ایلام گفت :
مهمترین دستاورد انقلاب امام و انقلاب مردم، به رسمیت شناخته شدن حق رای و حق تعیین سرنوشت بود. در رژیم سابق مردم دیندار بودند اما صاحب رای نبودند و همین فطرت دینی آنان باعث شد به ندای امام راحل عظیم‌الشان (ره) لبیک بگویند و یک انقلاب مردمی را رقم بزنند.
در طول سال‌های پس از انقلاب نیز امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری همیشه بر اهمیت حضور مردم در همه عرصه‌ها پای فشرده‌اند.
عمران خودآموز افزود: باور امام به نقش مردم در حکومت دینی و تبیین متوازن جمهوریت و اسلامیت توسط رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد ماه جاری، نشانه اصالت این دو مولفه در نظام ما است.
وی با اشاره به اهمیت حضور مردم درانتخابات گفت : در انتخابات پیش‌رو با سه جریان موافق، منتقد و معاند مواجه‌ایم. تکلیف جریان معاند روشن است و هیچگاه خیر مردم ما را نخواسته‌اند، اما جریان موافق و منتقد در درون نظام تعریف می‌شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ادامه داد: جریان موافق در این انتخابات مشارکت دارد و حتی به قصد قربت و از سر تکلیف حضور پیدا می‌کند؛ اما باید بپذیریم بخشی از جامعه ما هنوز برای شرکت در این انتخابات اقناع نشده است و نسبت به شرایط موجود نقد و گلایه دارد نقد و نظرهایی که نسبت به انتخابات وجود دارد، باید به فال نیک گرفته شود، چراکه مردم نسبت به حق تعیین سرنوشتشان حساس هستند و هرگاه تشخیص دهند، از این حقوق اساسی دفاع می‌کنند و برای استیفای آن به میدان می‌آیند.
وی نقش رسانه ها را در این دوره مهم ارزیابی و افزود: رسانه‌ها نباید نسبت به سوالات جدید جامعه، پاسخ‌های کهنه بدهند بلکه باید با هر قشری و با هر طیفی با زبان خودشان صحبت کنند.
ساده‌سازی اثر تحریم‌های ظالمانه و انکار آثار اقتصادی و زیانبار تحریم و کرونا، با هدف تخریب دولت مستقر که دوره آن به سرآمده و در انتخابات حضور ندارد، باعث می‌شود، مردم فکر کنند هر دولتی سرکار بیاید نمی‌تواند کار کند و مشکلات را برطرف نماید.
خودآموز تاکید کرد: رسانه‌ها همواره در مسائل اساسی کشور، اجماع نظر داشته و ان‌شاء‌ا… در انتخابات پیش‌رو نیز مردم را به مشارکت فعال فرا خواهند خواند.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1438

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0