تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
10
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست:

رویکرد پالایشگاه گاز ایلام در حفاظت از محیط زیست مناسب است

  • کد خبر : 2895
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
رویکرد پالایشگاه گاز ایلام در حفاظت از محیط زیست مناسب است
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: رویکرد پالایشگاه گاز ایلام در حفاظت از محیط زیست در زمینه های مختلف مناسب است و انتظار می رود که این اقدامات استمرار داشته باشد.




به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛ علی سلاجقه در نشست با مدیرعامل، هیأت رئیسه و کارکنان شرکت پالایش گاز ایلام افزود: پالایشگاه گاز ایلام در زمینه بازچرخانی آب پساب صنعتی، ذخیره سازی انرژی، فرآیند های تبدیلی، کاهش گاز های گلخانه ای، توسعه فضای سبز و غنی سازی جنگل های پیرامونی و غیره قدم های خوبی برداشته است.
وی با بیان اینکه امحا و مدیریت پسماندهای ویژه و صنعتی با ظرفیت ۱۵۰ کیلوگرم در ساعت اقدام مهمی در راستای حفاظت از محیط زیست است، اظهار داشت: پالایشگاه گاز ایلام اقدامات ارزنده و قابل توجهی در حفاظت از محیط زیست انجام داده که انتظار می رود سایر صنایع استان نیز همچون این واحد صنعتی به حفظ محیط زیست توجه ویژه ای داشته باشند.
رئیس سازمان محیط زیست در بخش دیگری از سخنانش گفت: ظرفیت های طبیعی ایلام از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری و به دلیل اینکه در منطقه زاگرس قرار دارد در جایگاه بالایی قرار داد.
سلاجقه افزود: چهار منطقه حفاظت شده با دو اثار طبیعی و ملی در ایلام تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست این استان با ۱۴۳ هزار هکتار واجد گونه های بسیار ارزشمندی قرار دارد که بعضی از آنها در نوع خود در کشور بی نظیر می باشد که امیدواریم روند حفاظت از این گونه مطلوب باشد.
وی اظهار داشت: بعضی مواقع در مناطق حفاظت شده شاهد تصادف حیوانات وحشی با وسایل نقلیه هستیم و این مهم سب از بین رفتن حیات وحش می شود که وزارت راه و شهرسازی با انجام تکالیف خود باید تلاش کنند از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کند.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: از وزارت راه و شهرسازی درخواست می شود نسبت به ایمن سازی مناطقی که جاده های بین شهری و بین روستایی از آن عبور می کند اقدام کند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: ظرفیت های ایلام در بخش طبیعی و محیط زیست طبیعی بلامنازع است.
سلاجقه افزود: وجود سایت تکثیر گوزن زرد ایرانی در ایلام از مهمترین ظرفیت های مهم این استان می باشد که امروز تعداد بسیار زیادی از این گونه ها به سایر زیستگاه های کشور منتقل شده است.
وی اظهار داشت: از مراکز علمی و تحقیقاتی ایلام درخواست می شود در کنار محیط زیست قرار گرفته و چرخه ی تولید یک محصول طبیعی در قالب حیات وحش و ظرفیت های آزمایشگاهی در استان ایجاد شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: توسط سازمان، کارهای ارزش گذاری اقتصادی توسط دانشگاه های معتبر انجام شده و به زودی از نقشه ارزش گذاری محیط زیستی در ۶ استان کشور رونمایی و در اختیار تمامی تغییر کاربری دهندگان محیط زیست و منابع طبیعی کشور قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: با اجرا این طرح از این به بعد هر وقت تغییر کاربری صنایع، معادن، جاده سازی در سطح کشور انجام شود باید ارزش منابع طبیعی و محیط زیست منطقه برآورد و خسارت های احتمالی آن جبران شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به سازندهای زمین شناسی و ذخایر نفت و گازی که در استان ایلام وجود دارد نیاز است این استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2895

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0