تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024
9
گزارش اختصاصی طلوع ایلام؛

زوج کارآفرینی که نگاه به شغل را عوض کردند

  • کد خبر : 3710
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
زوج کارآفرینی که نگاه به شغل را عوض کردند
تردد میلیون ها زوار در مرز مهران و آشنایی آنان با ظرفیت های استان ایلام فرصت مناسب تری  برای گردشگری ، صنایع دستی ، اشتغال و کار آبرومندانه ایجاد می کند.

 

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛از جلوه های زیبای اربعین حسینی (ع) برگزاری  نمایشگاه های صنایع دستی استان ایلام در جوار موکب هاست.

اصولا باید در فرهنگ کار و ایجاد شغل یک تحول عمیق در ذهن ورفتار مردمان استان ایلام ایجاد شود . نگاهی به زندگی پیامبران الهی نشان می دهد که آنان همچون حضرت داود (ع) از طریق بافت زره امرار معاش می کردند و هنر و صنایع دستی را ارج می نهادند.

در نمایشگاه صنایع دستی با یک زوج فعال روبرو شدیم که وقتی پای صحبت های آنان می نشینی بیشتر به عظمت کارشان پی می بریم.

آقای اقبال و همسرش که خانوادگی به کار فرش وگلیم مشغول اند از مادری ۸۰ ساله که استادشان هست تا کوچک ترین عضو خانواده بچه ی ۱۲ ساله در گستره جغرافیایی سه شهرستان چرداول ،سیروان و هلیلان بیش از یکصد نفر را آموزش و تربیت کرده اند ،واکنون از طریق همین صنایع دستي امرار معاش می کنند .همسر آقای اقبال خود مربی و آقای اقبال خود رابط داخلی با کمیته امداد امام خمینی( ره) چرداول تا با ارائه آموزش ها در توانمندی خانواده ها در نقاط نزدیک ودرو دست نقش آفرین باشند.

آنها اکنون سی نفر بافنده ماهر دارند.

خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و شهرستان چرداول زمینه های لازم و بستر لازم برای توسعه فعالیت های آنان فراهم کرده اند .

زوار سالار شهیدان با دیدن هنر زیبایی آثارشان از دست بافت های آنان توشه سفر بر می گیرند تا نام ایلام و ایلامی با هنر و صنعت دستی گره بخورد .
دکتر فرهاد رستمی مدیر جهادی کمیته امداد امام خمینی( ره )به زیبایی بر این نقش توانمند سازی خانواده های محروم و اما مستعد واقف است و در نظر دارد با توسعه این گونه اقدامات و حمایت از آموزش گران از ظرفیت آنان بهره گیرد .باشد با الهام از آموزه های دینی بستر لازم برای اشتغال و کار افراد جویای کار فراهم شود .

بدون شک با حمایت میراث فرهنگی و گردشگری استان آینده زیبایی همچون زیبایی صنایع دستی در انتظار مردمان این دیار است .از مواد خام چون چرم و پشم و…می توان ارزش افزوده ایجاد کرد .

تردد میلیون ها زوار در مرز مهران و آشنایی آنان با ظرفیت های استان ایلام فرصت مناسب تری  برای گردشگری ، صنایع دستی ، اشتغال و کار آبرومندانه ایجاد می کند.

 

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.