تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
6
استاندار ایلام در همایش فرمانداران :

فرمانداریها بعنوان ویترین حاکمیت همواره باید ملجأ و مأمن ولی نعمتان جامعه باشند

  • کد خبر : 2294
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
فرمانداریها بعنوان ویترین حاکمیت همواره باید ملجأ و مأمن ولی نعمتان جامعه باشند
حسن بهرام نیاگفت:سه مقوله مهم و تاثیرگذار در شهرستانها تدوین برنامه های اقتصادی و توسعه محور، تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار و رفع آسیب های اجتماعی و مشکلات معیشتی مردم است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛ حسن بهرام نیا در همایش فرمانداران اظهار داشت: استان ایلام صرف نظر از اینکه دارای موقعیت جغرافیایی خاص و معنویتی که بر ذره ذره این خاک حاکم است، خداوند قادر متعال موهبتهای الهی گسترده‌ای از جمله سرمایه اجتماعی والا، موقعیت سیاسی اجتماعی ویژه، ظرفیت های اقتصادی فراوان، منابع عظیم نفت و گاز، قابلیت های کشاورزی و.. به این استان ارزانی داشته که هریک خود به تنهایی برای توسعه و آبادانی یک استان کافیست.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان گفت: سه مقوله مهم و تاثیرگذار در شهرستانها تدوین برنامه های اقتصادی و توسعه محور، تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار و رفع آسیب های اجتماعی و مشکلات معیشتی مردم است که باید در دستور کار فرمانداران قرار گیرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه هر استان و شهرستانی دارای ظرفیت های متفاوتی نسبت به سایر استان ها و شهرستان هاست و هر مدیری که بتواند ظرفیت های بالقوه و موجود آن را بالفعل کند و در اختیار مردم و در مسیر توسعه قرار دهد، موفق عمل کرده است، ابراز داشت: بخش زیادی از این ظرفیت ها در استان و شهرستانها بالفعل شده و بخش های باقیمانده نیز باید با برنامه ریزی منسجم و پیگیری مستمر فرمانداران و حفظ زنجیره ارزش بالفعل شوند.

وی با بیان اينکه فرمانداریها بعنوان ویترین حاکمیت همواره باید ملجأ و مأمن ولی نعمتان جامعه باشند، بر کار جهادی، خدمت صادقانه به مردم و اولویت بندی نیازهای شهرستانها تاکید کرد.

حسن بهرام نیا مدیریت در نظام اسلامی را به مثابه یک دو ماراتن عنوان کرد و گفت: همه ما خادم نظام، ملت و دولت هستیم و با تغییرات مدیریتی تنها پرچم خدمت از فردی به فرد دیگر منتقل می شود، لذا نباید در مدیران بی انگیزگی وجود داشته باشد و تا آخرین روز خدمت با تمام وجود و رویکرد جهادی و انقلابی خدمت گذار مردم باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر رفع مشکلات معیشتی مردم تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر به مشکلات مردمی، نظارت بر بازار، حضور میدانی و پاسخگویی به موقع شد و بیان کرد: همه ما باید خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنان را نصب العین قرار داده و هیچگونه کم کاری و کوتاهی از کسی پذیرفته نیست.

استاندار ایلام بیان کرد: تعامل خوبی در استان حاکم است که نتیجه تلاش مجموعه دوستان و بهره گیری از همه ظرفیت های استان از جمله نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تامین، نهادها و دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، دانشگاهیان، ذی‌نفوذان، اقتصاددانان، صنعتگران و همه کسانی که به نوعی در راستای توسعه استان قدم برمی‌دارند، است.

دکتر بهرام نیا در پایان با تاکید بر نظم، انضباط و وقت شناسی، از فرمانداران خواست بعنوان حکمران اسلامی همواره با برنامه ریزی و تدوین افق ۴ یا ۸ ساله زمینه توسعه شهرستان را بر اساس قابلیت های اقتصادی، کشاورزی، گردشگری و نیز مسائل فرهنگی و اجتماعی آن منطقه فراهم آورند که در پایان تفاوت محسوسی با نقطه شروع مشاهده گردد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2294

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0