تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
6

مباهات ایلامیان به وزیر ایلامی، استاندار بومی و نمایندگان مطالبه‌گر

  • کد خبر : 2193
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
مباهات ایلامیان به وزیر ایلامی، استاندار بومی و نمایندگان مطالبه‌گر
مطالبه‌ی یک وزیر و نیز استانداری بومی پس از چهل سال، شاید مطالبه‌ی فزون‌خواهانه‌ای از دولت و حاکمیت برای مردم ایلام نباشد چرا که ایلام‌ علاوه بر داشتن سهمی در کابینه دولت، مستحق یک استاندار مجرب و دانش آموخته‌ی بومی‌ست

اشاره: استیصال یک نماینده مجلس وقتی عیان می شود که نتواند برای منافع استان و مطالبات حوزه انتخابیه‌اش، مداومت پارلمانی داشته باشد‌.ازسوی دیگر کارآمدی یک نماینده مجلس آن هنگام انعکاس می یابد که هم در نطق‌های پیش از دستور و هم در راهروهای مجلس، با لابیگری‌های قاطعانه و هوشمندانه، وزرا و مسئولان نهاد ریاست جمهوری را کلافه کند تا آنان را در راستای تحقق مطالبات استان مجاب کند.

درنگ اول: امروز اما شاهد واکنش جالبی از سوی نمایندگان مطالبه‌گر و سختکوش ایلام در مجلس بودیم. دکتر سارا فلاحی خبر معرفی یکی از فرزندان ایلام به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را با افتخارمنتشرکرد و ابراز امیدواری کرد که انتصاب وی با استقبال هیات رئیسه و سایر نمایندگان مجلس مواجه شود. همچنین آقایان علیزاده و بسطامی دو نماینده دیگر مردم ایلام نیز با انتشار بیانیه‌هایی مبسوط از فعالان سیاسی و رسانه‌ای درخواست کردند که موجبات حمایت از دکتر یوسف نوری در سطح کشور را فراهم کنند. ضمن اینکه هرسه نماینده ایلام بلا فاصله آستین همت بالازده و لابیگری و مذاکرات خود را با مجلسیان آغاز کردند تا در جلسه رای اعتماد دکتر یوسف نوری، با رای بالایی به عنوان وزیر گسترده‌ترین وزارتخانه کشور منصوب شود.

درنگ دوم: مطالبه‌ی یک وزیر و نیز استانداری بومی پس از چهل سال، شاید مطالبه‌ی فزون‌خواهانه‌ای از دولت و حاکمیت برای مردم ایلام نباشد چرا که ایلام‌ علاوه بر داشتن سهمی در کابینه دولت، مستحق یک استاندار مجرب و دانش آموخته‌ی بومی‌ست. مطالبه‌ای که از دیرباز خواسته عموم مردم استان ایلام بوده و هست. همانگونه که امروز یک کردستانی شایسته، بر مسند استانداری کردستان تکیه زد.

درنگ سوم: استقبال وحمایت نمایندگان ایلام از معرفی دکتر یوسف نوری به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، ونیز تحرکات پارلمانی آنان در این راستا ستودنی‌ست. حال به نظر می رسد نمایندگان ایلام یک کار نیمه‌کاره را نیز تکمیل کنند و با همگرایی و انسجام خود، پروسه انتصاب استاندار بومی را به سامان برسانند. نمایندگان ایلام برای ممانعت از آسیب‌های نشات گرفته از تاخیر در انتصاب استاندار و نیز جلوگیری از تحمیل یک گزینه غیربومی ناتوان به ایلام، زمان را از کف ندهند و ازبین سه گزینه بومی معرفی شده به وزارت کشور، متفق القول، یکنفر را به دولت معرفی کنند تا وزیرایلامی، استاندار بومی و نمایندگان مطالبه‌گر و مردمی، مایه افتخار و مباهات ایلام باشند.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2193

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0