تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5
مدیر کل فرهنگ استان ایلام:

مبنای فعالیت رسانه‌های رسمی و حرفه‌ای قانون است

  • کد خبر : 2388
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
مبنای فعالیت رسانه‌های رسمی و حرفه‌ای قانون است
عمران خودآموز گفت:راهبرد اصلی استاندار محترم در زمینه فعالیت رسانه‌های رسمی و حرفه‌ای و نیز رسانه‌نماهای غیر مجاز و غیرحرفه‌ای روشن شد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام،عمران خودآموز در نشست امروز ستاد کرونا در واکنش به سخنان استاندار ایلام که پرده از باج‌خواهی برخی رسانه نماها برداشت، گفت: راهبرد اصلی استاندار محترم در زمینه فعالیت رسانه‌های رسمی و حرفه‌ای و نیز رسانه‌نماهای غیر مجاز و غیرحرفه‌ای روشن شد.

خودآموز گفت: صحبت‌های آقای استاندار دوسویه بود؛ از یک سو ناظر به آسیب‌های فضای مجازی و رسانه‌ای بود و از سوی دیگر ناظر به ضعف برخی مدیران اجرایی.

مدیر کل فرهنگ تصریح کرد: رسانه‌های رسمی که از هیئت نظارت بر مطبوعات مجوز دارند، با حفظ حق انتقاد، خود را مقید به رعایت مفاد قانون مطبوعات و میثاق‌نامه اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری می‌دانند، چراکه قانون مطبوعات هم حقوق و هم حدود آن‌ها را مشخص کرده است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: رسانه‌ها نماینده افکار عمومی هستند و در واقع جایگاه نظارتی دارند. این رسانه‌ها اهل تهدید و باج‌خواهی نیستند، بلکه برای توسعه استان در کنار سایر ارکان نقش اساسی خود را ایفا می‌کنند.

عمران خودآموز گفت: همان‌گونه که رسانه‌ها حق نقد دارند، استاندار هم حق نصب دارد و نقد رسانه‌ها باید معطوف به عملکرد مدیران باشد. همه باید به جایی برسیم که هر رکنی کار خود را به درستی انجام دهد تا در کنار هم و بدون تداخل کاری به اهداف کلی توسعه استان نایل شویم.

خودآموز با بیان اینکه اگر آسیبی متوجه جامعه رسانه‌ای باشد در نشست‌های هم‌اندیشی مطرح و برطرف می‌شود، گفت: انتظار داریم ضعف‌های مدیران نیز، که به جای تقویت عملکرد خود و پاسخ‌گویی فعالانه به رسانه‌ها، مجبور به کُرنش و باج‌دهی هستند، توسط استاندار محترم و دستگاه‌های نظارتی رصد و مرتفع شود.

وی با بیان اینکه استاندار در اولین نشست خود با رسانه‌ها آنان را مددکار مدیریت اجرایی استان خوانده است، گفت: این نگاه کماکان مبنای تعامل و همکاری اصحاب مطبوعات و مدیریت ارشد اجرایی استان است.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2388

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0