تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
10
استاندار ایلام در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان:

مردم حق دارند از زمان خاموشی‌ها اطلاع داشته باشند

  • کد خبر : 1337
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
مردم حق دارند از زمان خاموشی‌ها اطلاع داشته باشند
استاندار ایلام گفت:جدول زمانبندی قطعی برق به مردم اعلام شود؛در خاموشی برق رعایت حقوق مردم اولویت بر ادارات باشد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام، دکتر محمد نوذری در نشست فوق العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان با اشاره به وضعیت خشکسالی امسال گفت: از آنجا که قریب ۵۰ درصد کاهش نزولات جوی در استان داشته ایم امسال شاهد یکی از کم سابقه ترین خشکسالی ها در ایلام هستیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات قطعی آب و برق استان، گفت: امروز همه بایست در قبال شرایط پیش آمده احساس مسئولیت کنیم و نسبت به مدیریت اوضاع در کاهش مصرف آب و برق اهتمام لازم و جدی داشته باشیم.

استاندار ایلام در ادامه خواستار کاهش زمان خاموشی ها در استان شد و گفت: بایست تدابیری اندیشیده شود که رعایت حال مصرف کنندگان برق خانگی، مراکز حساس و مهم چون بیمارستان ها و … اولویت بر مصرف برق در ادارات باشد.

وی در ادامه خواستار ارائه جدول زمانبندی قطعی برق به مردم شد و گفت: این حق مردم است که از زمان خاموشی ها اطلاع داشته باشند، تا بتواند اوضاع زندگی خود را مدیریت کنند.

وی افزود: در اینجا لازم است شرکت برق استان با حضور کارشناسان مربوطه در صدا و سیما، اصحاب رسانه و با تشکیل کارگروه رسانه ای برنامه های تبلیغی خود در جهت شیوه های کاهش مصرف، اصلاح الگوی مصرف و اعلام اطلاعیه‌ها اقدام کند.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان در جهت کاهش مصرف برق در ادارات گفت: برای این منظور تصمیم گرفته شده است ساعت کاری ادارات بر اساس جدول زمانبندی شده در دو بازه زمانی مختلف تغییر یابد تا بتوانیم شاهد کاهش مصرف آب و برق در دستگاه ها باشیم.

وی در ادامه خواستار تشکیل تیم نظارت بررسی کاهش مصرف برق ادارات با محوریت مأمورین برق استان شد و گفت: ادارات موظف هستند در روز ۲ ساعت پیک مصرف برق خود را با ژنراتور تامین کنند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌هایی که در مصرف برق نسبت به اصلاح الگوی مصرف اقدام نکنند بدون ملاحظه برق آنها قطع خواهد شد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات قطعی آب در برخی مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: با توجه به فصل گرما و افزایش مصرف آب جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی دستگاه های متولی بایست با برنامه ریزی درست و با مدیریت اوضاع مسائل و مشکلات آب را به حداقل ممکن خود برسانند.

وی در ادامه با اشاره به عدم جداسازی آب مصرفی فضای سبز از آب شرب گفت: امروز شاهد هدر رفت قابل توجه آب شرب برای فضای سبز هستیم که در اینجا لازم است دستگاه های متولی چون آب و فاضلاب و شهرداری ها برای جداسازی این مهم اقدام کنند تا آب فضای سبز از پساب تصفیه خانه ها و … تامین گردد.

دکتر نوذری در پایان به فرمانداران و بخشداران استان ماموریت داد که مدیریت مصرف آب و برق را در اولویت ویژه و جدی کار خود قرار دهند.

گفتنی است در این نشست استاندار ایلام خواستار برنامه ریزی و مدیریت کاهش میزان قطعی برق خانگی به یک ساعت شد اما با توجه به اینکه خاموشی برق در یک سازوکار کشوری انجام می گیرد مقرر گردید در این راستا شرکت برق استان پیشنهادات خود را ارائه دهد تا این مهم از طریق وزارت نیرو پیگیری شود.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0