تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
5
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در مرز مهران:

مشکلات اربعین با گفتار درمانی مرتفع نمی شود!

  • کد خبر : 2074
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
مشکلات اربعین با گفتار درمانی مرتفع نمی شود!
سردار شاکرمی با بیان اینکه اراضی بلااستفاده در مسیر پایانه مرزی در اختیار اربعین قرار گیرد، گفت:زیرساخت های مرز مهران باید برای پذیرش ۱۰ میلیون زائر ارتقا یابد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام،فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در مرز مهران گفت:زیرساخت های مرز مهران باید پاسخگوی پذیرش حداقل بین هشت تا ۱۰ میلیون نفر زائر باشد در حالی که ظرفیت ها و زیرساخت های شهر و پایانه مهران از کمترین امکانات و تجهیزات برخودار است که در شان این پایانه و اربعین نیست.
وی تاکید کرد:مسیرهای دسترسی، ترابری، سرویس های بهداشتی، اسکان، ساختمان برای بهداری و درمان، هتل و موارد دیگر از موارد مهمی است که توسعه آنها باید توسط مسوولان پیگیری شود.
سردار شاکرمی با گله مندی از روند احداث راه آهن در ایلام، اضافه کرد: احداث راه اهن و اتصال استان به خط آهن سراسری به یک رویا و تراژدی برای مردم تبدیل شده و در حد حرف باقی مانده که امید است این طرح مهم و ضروری در دولت جدید عملیاتی شود که به روان سازی ترافیک در ایام اربعین کمک شایانی می کند.
.وی بیان داشت:اربعین یک فرصت و نعمت از جانب امام حسین علیه السلام به استان محسوب می شود که باید از محل این فرصت مغتنم زیرساخت های ایلام افزایش یابد. 
سردار شاکرمی ادامه داد:استان ایلام محل تلاقی اربعین و کاروان های راهیان نور است اما زیرساخت های مناسب و در خور شان زائران ندارد و می طلبد تمام ادارات مرتبط با موضوع اربعین از جمله راه و شهرسازی یا دانشگاه علوم پزشکی از طریق وزارتخانه های متبوع خود سعی در اخذ اعتبارات گسترده کنند.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان خاطر نشان کرد:اعتبارات ملی اربعین باید با توجه به نیازهای استان ایلام حداقل ۱۰ برابر افزایش یابد چرا که زیرساخت های اربعین در استان ایلام بسیار ضعیف است.
وی افزود:احداث یک ساختمان دائمی به عنوان بیمارستان و درمانگاه در پایانه مرزی مهران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است اگر چه هر سال بیمارستان صحرایی در مرز مستقر می شود اما با احداث یک بیمارستان دائمی دیگر نیازی به دایر کردن بیمارستان صحرایی نیست.
سردار شاکرمی ایجاد مجموعه ها و مجتمع های رفاهی مختص زائران را یک ضرورت مهم برشمرد و از دستگاه هایی که دارای زمین های بلااستفاده در مسیر پایانه مرزی هستند، خواست این اراضی را در خدمت ستاد اربعین برای احداث مجتمع های مورد نیاز زائران قرار دهند.

وی بیان کرد: اربعین یک موضوع اتفاقی نیست. امسال هیچ کسی انتظار برگشت زائرین از مرز مهران را نداشت، اما مردم خودشان این مسیر را انتخاب میکنند.

سردار شاکرمی در پایان از اصحاب رسانه به عنوان چشم بینا و مطالبه گر مردم خواست: این موضوعات و مسائل باید بصورت ویژه از طرف مسئولین ، سازمانهای استانی و کشوری پیگیری شده و به نتیجه برسد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2074

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0