تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
11

نگذاریم “دلتا” در جغرافیای ما رسوب کند!

  • کد خبر : 1567
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
نگذاریم “دلتا” در جغرافیای ما رسوب کند!
مواظب باشیم سردرد، خشکی گلو، آب‌ریزش بینی و تب باچاشنی سرفه به سراغمان نیاید. اگر خود را در چنین وضعیتی دیدیم، شاید "دلتا" به جغرافیای زندگی‌مان نزدیک شده باشد! به نظر می رسد بهتر است که سلامت سنجی و پیشگیری از ابتلا به دلتا را شروع کنیم.

هشداری در باره بی‌رحم‌ترین واریانت کووید؛

مواظب باشیم سردرد، خشکی گلو، آب‌ریزش بینی و تب باچاشنی سرفه به سراغمان نیاید. اگر خود را در چنین وضعیتی دیدیم، شاید “دلتا” به جغرافیای زندگی‌مان نزدیک شده باشد! به نظر می رسد بهتر است که سلامت سنجی و پیشگیری از ابتلا به دلتا را شروع کنیم.

گفته می شود؛ دلتا، ویروسی موذی، باهوش، سازگار و مایل به آلوده کردن هرچه بیشتر افرادست. کافی است در کنار یک فرد بدون ماسک راه برویم تا در کوتاه‌ترین زمان بیمار شویم. گونه‌ی دلتا، ویروس کرونا در ۹۲ سرزمین ثبت شده است،۱۰ کشور شامل کانادا، ژاپن، نپال، لهستان، پرتغال، روسیه، سوئیس و آمریکا شناسایی دلتا را گزارش کرده‌اند. تاکنون هند و انگلیس بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس جدید را ثبت کرده‌اند. دلتا نام دیگری برای گونه هندی ویروس کروناست که از حدود یک ماه پیش در انگلیس غالب شده و آمار مبتلایان را هر یازده روز دو برابر می‌کند
سازمان بهداشت جهانی نگران است که امکان دارد نوع دلتا بسیار بیشتر از آنچه  که در کشورهای در حال توسعه بدون سیستم‌های نظارت قوی گزارش شده است، گسترش یابد.

ما نیز در ایران نگران سلامت آحاد جامعه باشیم.چون که واکسیناسیون را با تاخیر شروع کردیم حتی دیرتر از کشورهای همسایه، حتی دیرتر از کشورهای فقیر و بحران زده.
نگرانیم چون در ماه‌های اخیر، گردهمایی‌های زیادی ازسوی هواداران کاندیداها به بهانه‌ی انتخابات ۱۴۰۰ اتفاق افتاد، چون‌که تجمع مکرر سالمندان در صفوف واکسن را شاهد بودیم، امروز هم کنکور۱۴۰۰ با رقابت ۱۲۵ هزار داوطلب دانشگاه‌ها، آغاز شد.نگران دلتا، این تحفه‌ی خطرناک هندی باشیم.چرا که کشور ما در فهرست ۷۵ کشوری‌ست که هنوز مرگ روزانه ناشی از کرونا را گزارش می‌کند و در بین ده کشور اول است که در کنترل اپیدمی، سرعت پایینی دارد.

در برخی استان‌ها، خبرهای خوبی به گوش نمی رسد، نارنجی‌ها در همسایگی قرمز قرار گرفته‌اند، آمارهای مبتلایان به کرونا در حال افزایش است، رسانه‌های مرجع، از خیزش کرونا خبر می دهند، ناقوس ترسناک موج پنجم شاید به صدا در آید، دلتا ارابه‌ی مرگ را از جنوب کشور به حرکت در آورده، مرگ در سیستان و بلوچستان جولان می دهد. در بیمارستان‌های زاهدان تخت خالی نیست و راهروها مملو از بیماران کرونایی‌‌ست

با وجود این شرایط هرچند که حدود ۵۰۰ روز از بحران کرونا در کشور ما می گذرد اما فرض کنید تازه با کرونا آشنا شده‌ایم؛ “روز از نو روزی از نو”؛ عادی انگاری شرایط را فراموش کنیم! اما مرگ سیاه قریب به ۹۰هزار هموطن را فراموش نکنیم!
ماسک بزنیم!
ماسک بزنیم!
ماسک بزنیم!
پروتکل‌های پیشگیری از کرونا را جدی بگیریم! به خانواده‌ی خود و هموطنان عزیزمان رحم کنیم. زیرا واریانت دلتا، یکی از بی رحم‌ترین واریانت‌های کووید۱۹ است.نگذاریم “دلتا” در جغرافیای ما رسوب کند هشدار!!

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1567
  • نویسنده : خداداد ابراهیمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : طلوع ایلام
  • 1093 بازدید
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0