تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5
معروف بسطامی سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار:

همجواری با استان خوزستان، مرز مهران و ورود مهمانان نوروزی استان را در موقعیت خطر قرار داده است

  • کد خبر : 819
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
همجواری با استان خوزستان، مرز مهران و ورود مهمانان نوروزی استان را در موقعیت خطر قرار داده است
افزایش تردد ها، افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها نشان می دهد که دستورالعمل ها رعایت نمی شود، ضرورت دارد دستگاه های اجرایی و نظارتی دقت کنند که وارد مرحله بحران نشویم.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام ؛ معروف بسطامی سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار در نشست قرارگاه استانی مبارزه با کرونا گفت:طرح همیاران سلامت، ابتکاراستاندار برای تقویت طرح شهید سلیمانی بود، دهیاران و بخشداران دقت کنند که هیچگونه تجمعی نداریم، حضور در تفرجگاه ها به صورت گروهی، ورود و خروج به شهرهای قرمز و برپایی چادر در طبیعت ممنوع است.

بسطامی در رابطه با ورود میهمانان نوروزی به استان اظهار داشت:همجواری با استان خوزستان، مرز مهران و ورود مهمانان نوروزی استان را در موقعیت خطر قرار داده است. افزایش تردد ها، افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها نشان میدهد که دستورالعمل ها رعایت نمی شود، ضرورت دارد دستگاه های اجرایی و نظارتی دقت کنند که وارد مرحله بحران نشویم.

معاونت سیاسی و امنیتی استاندار افزود:عدم توجه بعضی دستگاهها به وظایف خود در جلسات قبل اخر سال ۹۹ باعث شده موج عظیمی از مهمانان در شهرهای ایلام حصور یابند ،که اکنون نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه است تا از این وضعیت خارج و به شرایط مطلوب دست یابیم.

معروف بسطامی با بیان اینکه ساده انگاری، بی خیالی و عدم رعایت دستورالعمل ها شرایط پیش رو را حاد می کند از مردم خواست ؛با عدم حضور در اجتماعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی همکاری لازم را با مسئولین و مجریان داشته باشند.

وی افزود:حضور در آرامستان ها، برگزاری مراسمات عزا و شادی، چادر زدن در طبیعت و اجتماعات خطر افرین، عملکرد ها را زیر سوال می برد، فرمانداران مراقب باشند دقت و نظارت بیشتری انجام گیرد و از ظرفیت دیگر دستگاهها نیز استفاده شود.

بسطامی با تاکید بر جلوگیری از ورود افراد مبتلا به استان بیان داشت:برای کلیه کارمندان و کارگران شرکت ها، کشاورزان، رانندگان خودروهای سنگین و فعالین بازار میوه و تره بار که از استان خوزستان وارد می شوند باید تست انجام شود. وی ادامه داد:در ورودیهای کرمانشاه و لرستان دقت لازم انجام گیرد، ورود و خروج از شهرهای قرمز ممنوع است. مرز مهران همچنان بسته است.

معاونت سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در ادامه از دستگاه های فرهنگی، رسانه ها و فعالین اجتماعی خواست تا نسبت به فرهنگ سازی، تولید محتوا، تشریح وضعیت موجود و اقدامات پیشگیرانه اقدام نمایند.

بسطامی با بیان این موضوع که در پایان تعطیلات دید وبازدیدهای اداری ممنوع است،تاکید کرد:نظارت بر فعالیت کارکنان ضروری و برای کسانی که به مسافرت رفته اند حتماً باید تست انجام شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد:ازدیدهای سرزده استاندار اقدام بسیار خوبی است، ضمن سنجش وضعیت شهرستان، میزان امادگی پاسخ به بحران هم مشخص می گردد، از روسای کمیته ها ، فرمانداران مدیران و اعضای ستاد و قرارگاه به خاطر پیگیری امورات و حضور میدانی و به موقع در محل انجام ماموریت ها تشکر می کنم.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=819

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0