تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
8
تحلیلی بر چرایی تاخیر در انتصاب استاندارایلام؛

چرا بازهم انتصاب استاندار ایلام از دستور کار دولت خارج شد؟!

  • کد خبر : 2128
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
چرا بازهم انتصاب استاندار ایلام از دستور کار دولت خارج شد؟!
درحالی که درسفر اخیر دولت به ایلام مصوباتی توسعه‌محور به تایید رییس جمهور و هیات وزیران رسیده و لازمه‌ی اجرایی شدن این مصوبات، تسریع در انتصاب استاندار است،‌ چرا هربار این انتصاب از دستورکار هیات دولت خارج می شود؟ براستی کجای چرخه‌ی این انتصاب لنگ می زند؟!

تاخیر در انتصاب استاندار ایلام را باید در کجا جستجو کرد؟!

🔹️مردم می پرسند؛ درحالی که درسفر اخیر دولت به ایلام مصوباتی توسعه‌محور به تایید رییس جمهور و هیات وزیران رسیده و لازمه‌ی اجرایی شدن این مصوبات، تسریع در انتصاب استاندار است،‌ چرا هربار این انتصاب از دستورکار هیات دولت خارج می شود؟ براستی کجای چرخه‌ی این انتصاب لنگ می زند؟!
آیا وزارت کشور،چوب لای چرخ گزینه بومی می گذارد؟
آیا نمایندگان مانع‌تراشی می کنند؟
آیا برخی فعالان سیاسی به ظاهر حامی دولت بر طبل تفرقه وانشقاق می کوبند؟!
آیا فارغ از گمانه‌زنی‌های یادشده که بر افواه مردم جاری‌ست، پشت پرده، سناریویی خاص طراحی شده است؟!
درصورتی که به این ابهامات پاسخی داده نشود، چنین تعبیر وتفسیر می شود که؛
۱) نمایندگان ایلام خواهان استانداری غیر بومی هستند تا با مصادره‌ی وی از زیر بار مطالبات و فشارهای نزدیکان و هواداران خود رهایی یابند.
۲) هواداران دولت و لیدرهای سیاسی خواهان سهم افزونتری از قدرت هستند تا ازجمیع جهات سوار برکارباشند.
۳) پدرخوانده‌های مرکز نشین، با لابیگری مهره چینی می کنند و برای اعوان و انصارخود کرسی‌های قدرت طراحی می کنند
۴) وزارت کشور، با برخی سیاسیون پشت پرده به توافق رسیده، تا ازگزینه‌ای که در آب نمک خوابانده، رونمایی کند.
🔸️ درحالی‌که روزگذشته برای چندمین بار، قرار بود استاندار جدید ایلام در هیات دولت رای اعتماد و حکم انتصاب بگیرد اما بازهم این انتصاب ناکام ماند و پس از سه ماه هنوز دولت سیزدهم در ایلام نماینده‌ عالی ندارد. در واقع ایلام همچون ادوار گذشته چوب ناکارآمدی لیدرهای سیاسی‌اش را می خورد. سیاسیونی که عنوان نخبه را یدک می کشند اما بویی از نخبگی نبرده‌اند، همان کسانی که با دست‌های لرزان، تابلوی مطالبه‌گری به دست گرفته‌اند اما هدف غایی آنان سهم خواهی‌ و قدرت طلبی‌ست، همان کسانی که کُنش‌های سیاسی‌شان همواره ابتر بوده و در باتلاق سیاست دست و پا می زنند. آنان که عملکردشان موجب شده تا مدام مصالح مردم ایلام قربانی مطامع سیاسی آنان شود.همان حضراتی که در سپهر سیاست، چانه زنی و قاعده بازی را نمی دانند و گعده‌های سیاسی‌‌شان در ایلام و تهران متناقض است. لذا در انتصاب استاندار جدید به مخمصه افتاده‌اند و ناگزیر گاهی به نعل می زنند و گاهی به میخ تا در چرخه معیوب “بومی” و”غیر بومی” همچنان در استیصال بمانند و همین اتفاقات نامبارک است که عیار و اعتبار سیاسی‌ آنان را تنزل داده و جایگاه مردمی را از کف داده‌اند.

🔹️این درحالی‌ست که مردم از نمایش‌های روحوضی این جماعت به ستوه آمده‌اند و در حسرت توسعه استان و رهایی از مصایب تلنبارشده و درحسرت رونق اقتصادی و اشتغال، روزگارسختی را سپری می کنند.
بی گمان مسئولیت این فرصت سوزی‌ها و ناکامی‌های ایلام برعهده‌ی همین آقایان است که دیر یا زود باید دربرابر مقوله قانونی” ترک فعل”، پاسخگوی عملکرد ناصواب خود باشند.
آقایان وقتی که سُرنا را از سرگشادش می زنید و به جای راه به بیراهه می روید، وقتی که صدای واحدی ندارید، وقتی بر طبل تفرقه وانشقاق می کوبید، وقتی که الفبای سیاست نمی دانید، مرحمت فرموده دست از سر ایلام بردارید!
از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم
مرحمت فرموده ما را مس کنید

✍خداداد ابراهیمی/ روزنامه‌نگار

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2128
  • نویسنده : خداداد ابراهیمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : طلوع ایلام
  • 1058 بازدید
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0