تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
8

کرونای پسا ۱۳۹۹

  • کد خبر : 791
  • ۰۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
کرونای پسا ۱۳۹۹
علیرغم تلاش زیاد ستادهای استانی_شهرستانی مقابله با کرونا، تراکنش‌های اجتماعی در روزهای اخیر به اوج رسیده و خوراک گردش ویروس بیش از پیش فراهم شده است.

با شناسایی مواردی از کرونای جهش یافته انگلیسی در واپسین روزهای سال ۱۳۹۹ در تعدادی از شهرستان های استان ایلام و به رغم اینکه قبلا چندین مورد دیگر در برخی دیگر از شهرستان های استان شناسایی شده بود، متأسفانه دید و بازدیدهای نامتعارف روزهای ایام نوروز بر طبل شیوع این ویروس خواهد کوبید و با در نظر گرفتن دوره نهفتگی کروناویروس، در اواسط یا اواخر نیمه اول فروردین به واسطه تظاهر یا عدم تظاهر علائم در اولین لایه های تماس این بیماران و نیز با توجه به قدرت بالای انتقال، شکل گیری پیک جدیدی از کروناویروس ولو با ارتفاع کم محتمل است.
علیرغم تلاش زیاد ستادهای استانیشهرستانی مقابله با کرونا، تراکنش‌های اجتماعی در روزهای اخیر به اوج رسیده و خوراک گردش ویروس بیش از پیش فراهم شده است. پیش لرزه های این انفجار به تدریج به صدا در آمده است و نظام خسته سلامت را بیش از پیش نگران کرده است. قطع زنجیره انتقال کروناویروس و واریانت های جهش یافته آن مادامی که ایمن سازی عمومی ممکن نیست، همچنان با رعایت پروتکل های بهداشتی مشتمل بر شستن مرتب دستها، فاصله ‌گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک امکان پذیر است. بنابر پیش آگهی موج نوروزی، اتخاذ تدابیر فوری محدوديت‌های اجتماعی در شرایط کنونی با اولویت ستادهای کشوریاستانی مقابله با کرونا به انضمام اطلاع رسانی گسترده و مساعدت عمومی راهگشا و حیاتی بوده و می تواند سلامت عمومی را تا حدود زیادی از این گردنه سخت عبور دهد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=791

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0