تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6
استاندار ایلام در نشست شورای آموزش و پرورش استان:

۵۰ درصد اعتبار جمع آوری مدارس کانکسی در استان جذب شده است

  • کد خبر : 2505
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
۵۰ درصد اعتبار جمع آوری مدارس کانکسی در استان جذب شده است
استاندار ایلام گفت:از ظرفیت خیرین در ساخت و ساز های آموزش و پرورش استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛دکتر حسن بهرام نیا روز دوشنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام، نقش شورای آموزش و پرورش را بسیار با اهمیت و اثرگذار ذکر کرد و گفت: طبق مصوبه مجلس مدارس از پرداخت حق امتیاز آب، گاز و برق معاف هستند و ما پیگیر هستیم که با همکاری و هماهنگی با دستگاه های مرتبط، مصرف برق مدارس نیز به صورت رایگان باشد.

وی افزود: تمامی تصمیمات حوزه آموزشی و تحصیل دانش آموزان در نشست شورای آموزش و پرورش پی ریزی می شود و نقش این شورا در بهبود و کیفیت بخشی آموزش و پیشرفت پروژه های حوزه آموزشی بی بدیل است.

استاندار ایلام در ادامه با عنوان این مطلب که منابع آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه های اجرایی کمتر است، اظهار داشت: برای ساخت و ساز های حوزه آموزش و پرورش باید از ظرفیت خیرین نیز استفاده کنیم.

دکتر بهرام نیا تاکید کرد: مقرر شده بود که جمع آوری مدارس کانکسی که با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دستور کار قرار گیرد که برای تحقق این مهم در اسرع وقت نسبت به ساخت و تجهیز مدارس به جای کانکس باید اقدام شود.

وی بیان داشت: ۵۰ درصد اعتبار جمع آوری مدارس کانکسی در استان جذب شده که ما باید از طریق نهادهای انقلابی و استان مابقی این اعتبارات را برای تکمیل این طرح مهم تامین کنیم.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش در بحث منابع اعتباری نسبت به سایر دستگاه های اجرایی ضعیف تر است که این مهم می طلبد که براساس قانون هر گونه کمکی که نیاز است را سایر دستگاه ها ارائه دهند تا امکانات حداقلی را برای تحصیل، ورزش و پرورش روح و جسم دانش آموزان مهیا شود.

وی با اشاره به اهمیت بالای آموزش در جامعه افزود: در واقع آینده کشور در گرو ایجاد زیرساخت های فرهنگی و آموزشی است.

دکتر بهرام نیا با قدردانی از آموزش و پرورش استان به دلیل اسکان مسافران نوروزی گفت: دو سال کرونا و آموزش غیرحضوری به افت تحصیلی دانش آموزان منجر شد که با مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس کشور و تمامی مدارس استان با رعایت همه دستورالعمل های و پروتکل های بهداشتی بازگشایی شد.

وی در پایان گفت: انتظار داریم که همه مدیرانی که عضو ثابت شورای آموزش و پرورش هستند شخصاً در نشست شورای آموزش و پرورش حضور یابند چراکه تمامی مسایل حوزه فرهنگ، آموزش پرورش و زیرساخت در سطح استان در این نشست به وسیله همین شورا حل و فصل می‌شود.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2505

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0