تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

‍ اعلام آمادگی پتروشیمی ایلام برای همکاری با پتروشیمی هلیلان

  • کد خبر : 2383
  • ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
‍ اعلام آمادگی پتروشیمی ایلام برای همکاری با پتروشیمی هلیلان
حسن نجفی‌سمنانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت:این مجتمع برای همکاری همه‌جانبه‌ با پتروشیمی هلیلان اعم از خدمات فنی مهندسی ،نصب و راه‌اندازی و تامین نیروی انسانی اعلام آمادگی می‌کند.


به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در دیدار با رئیس هیات مدیره پتروشیمی هلیلان گفت:با اینکه پتروشیمی ایلام ظرفیت تولید ۴۵۸ هزار تن اتیلن در سال را دارا می‌باشد، هیات مدیره پتروشیمی ایلام و هیات مدیره پترول سطح و‌ نحوه همکاری با پتروشیمی هلیلان را مشخص خواهند کرد.
مهندس نجفی‌سمنانی به آموزش نیروی انسانی ماهر و‌ توانمند در مجتمع پتروشیمی ایلام اشاره و تاکید کرد:مهندسان و متخصصان نخبه این استان در آموزش نیروی انسانی و کمک ‌به نصب و راه‌اندازی طرح‌های پتروشیمی‌ در کشور از جمله میاندوآب نقش مؤثری داشته‌اند و این پتانسیل وجود دارد که در هلیلان نیز موفق عمل‌ کنند.
رئیس هیات مدیره پتروشیمی هلیلان نیز در این دیدار با تمجید از نگاه مثبت مهندس نجفی‌سمنانی؛ مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام به ظرفیت‌های صنعت پتروشیمی در استان ادامه داد: نقطه قوت مهندس نجفی‌سمنانی ایلام‌دوستی، تعصب نسبت به مردم استان و توسعه همه‌جانبه این دیار است.
اصغر عارفی اظهار داشت:عملیات اجرایی پتروشیمی هلیلان با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن اتیلن سبک اسفندماه سال ۱۳۹۹ آغاز شده است.
وی با بیان اینکه اشتغالزایی این پروژه در دوره ساخت بالغ بر ۴۰۰ نفر و پس از بهره‌برداری ۲۵۰نفر به صورت مستقیم است افزود:پتروشیمی هلیلان با سرمایه‌گذاری۱۱۵ میلیون یورو توسط بخش خصوصی تا پایان سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری خواهد شد.
مهندس عارفی ادامه داد:پروژه پلی‌اتیلن سبک هلیلان تحت لیسانس« بازل »سوئیس با عنوان « LD »در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار اجرا خواهد شد.
اصغر عارفی افزود:بخش عظیمی از تجهیزات و قطعات این طرح خریداری و وارد استان شده‌ است.
وی با بیان اینکه در صورت تفاهم با پتروشیمی ایلام از زیرساخت‌های انتقال ،خدمات فنی‌مهندسی،بازاریابی و مشاوره‌ای این شرکت بزرگ استفاده خواهیم کرد افز‌ود:خوراک پتروشیمی هلیلان طبق تفاهم‌نامه با پتروشیمی کاویان از طریق خط اتیلن غرب تامین خواهد شد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2383

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0