تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
7

️۶۷۰ هکتار از اراضی دیم ایلام آبی می شود

  • کد خبر : 1677
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۰۵
️۶۷۰ هکتار از اراضی دیم ایلام آبی می شود
در قالب تفاهم نامه بین سپاه امیرالمؤمنین(ع)، جهادکشاورزی، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و بنیاد علوی شهرستان ملکشاهی، ۶۷۰ هکتار از اراضی دیم ایلام آبی می‌شود.

در راستای خدمت رسانی به مردم در آستانه «کنگره سرداران و سه هزارشهید استان ایلام» نشستی با حضور فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، مدیران حوزه جهاد کشاورزی، آب و خاک، منابع طبیعی و بنیاد علوی ملکشاهی برگزار و تفاهم نامه همکاری برای تبدیل ۶۷۰ هکتار از اراضی دیم به آبی امضا شد.

براساس این تفاهم نامه،چشمه خط انتقال آب و منبع دخیره آب روستای هفت چشمه ایلام جهت آبیاری ۲۵۶ هکتار زمین دیم احیا خواهد شد.

همچنین کانال آب به منظور آبیاری ۱۵۴ هکتار زمین در روستای چاویز بخش سیوان احداث می شود.

علاوه بر این پروژه آبرسانی به ۲۶۰ هکتار از اراضی پائین دست امامزاده سیدمحمد ابوچماقین در سطح روستاهای “گراب”، “خوشادول” و “توت” به صورت ثقلی و به طول هفت کیلومتر اجرا می شود و به میمنت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، این پروژه به نام “فاطمة الزهرا(س)” نامگذاری شد.

این پروژه ها با محوریت سپاه امیرالمؤمنین(ع)، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه(سازندگی و قرارگاه پیشرفت)، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، بنیاد علوی و آب منطقه ای به منظور ایجاد باغات، صیفی جات، گیاهان دارویی، پرورش ماهی، و ایجاد فضای تفریحی و گردشگری به مرحله اجرا درخواهند آمد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0