تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
9

نباید بگذاریم پول‌های کثیف تعیین کننده انتخابات ایلام باشد

  • کد خبر : 1591
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
نباید بگذاریم پول‌های کثیف تعیین کننده انتخابات ایلام باشد
بنده معتقد هستم فارغ از فضای تخریب و توهینی که متاسفانه در این چند وقت اخیر برخی بدون توجه به قانون انتخابات در رسانه ها ایجاد کردند و برای مقابله با یک خلاف، خلاف هایی مانند توهین و افترا مرتکب شدند ما عقد اخوت با کسی نبستیم و با تمام وجود برای سلامت انتخابات تلاش می کنیم.

نباید بگذاریم پول‌های کثیف تعیین کننده انتخابات ایلام باشد/ نمایندگان در حفظ حقوق عامه با امام جمعه ایلام هم‌نظر هستند.

انتخابات حق الناس است و همه کسانی که مسئول حوزه اجرا و نظارت بر انتخابات هستند نسبت به سلامت آن مسئول هستند و مر قانون باید اجرا شود. نمایندگان قانونگذار هستند و باید بر اساس مستندات و گزارش های دقیق نهادهای ذی ربط تصمیم گیری کنند نه بر اساس هیجان و ژست های پوپولیستی که همیشه مردم را متضرر کرده اند.

🔹نمایندگان از زمان اجرای انتخابات تا کنون و بازه پایانی اعتراضات به طور دقیق مسائل را رصد کردند بعد از پایان کارهای هیات های نظارت و اجرایی شهرستان ها و جمع آوری تمام اسناد و مدارکی که از نهادهای امنیتی و انتظامی در رابطه با تخلفات ارائه شده بود و در فضایی غیر هیجانی و کاملا منطقی این گزارش ها و اسناد بررسی شدند و نمایندگان به عنوان هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها به این نتیجه رسیدند که برای بررسی دقیق، بی طرفانه و مبتنی بر عدالت اعتراضات کاندیداها، مستندات موجود و شفاف سازی برای افکار عمومی باید یک هیات بازرسی ویژه از شورای نظارت مرکز برای بررسی دقیق این مستندات به ایلام بیایند و بعد از این بررسی ها نظر نهایی در مورد انتخابات اعلام شود.

🔹مهم ترین عمل زشت و غیر قانونی و فساد انگیزی که به آن اعتراض شده است خرید و فروش رای بوده و مطمئن باشید اگر این اتفاق نامیمون مستند و متقن باشند باید با آن برخورد جدی نمود. اگر ما نتوانیم به شکل صحیح و انقلابی با پدیده شوم خرید و فروش آرا مقابله کنیم و چاره اندیشی نشود قطعا در سال های آتی پول های کثیف تعیین کننده نتیجه انتخابات هستند و برخی از افراد با گستاخی و توهین به شرف و شعور مردم و بدون تعهد به این عمل غیر قانونی و ضد مردمی خود ادامه می دهند به نظر بنده محرز شدن خرید و فروش رای توسط برخی از کاندیداهای برنده و بازنده که مستند شده باشد و هیات بازرسی ویژه که از مرکز می آیند به این نتیجه برسند که افراد متخلف حذف شوند و یا حتی انتخابات در برخی حوزه ها ابطال شود باید شجاعانه این کار انقلابی را انجام داد.

🔹فضایی که دیشب بر جلسه بررسی مستندات انتخابات شوراها حاکم بود موید این مهم بود که همه نمایندگان آمادگی چنین تصمیمی را دارند و حاضر نیستند با حقوق مردم بازی بشود و این تصمیم مستلزم بررسی توسط هیات بازرسی ویژه است.

🔹بنده معتقد هستم فارغ از فضای تخریب و توهینی که متاسفانه در این چند وقت اخیر برخی بدون توجه به قانون انتخابات در رسانه ها ایجاد کردند و برای مقابله با یک خلاف، خلاف هایی مانند توهین و افترا مرتکب شدند ما عقد اخوت با کسی نبستیم و با تمام وجود برای سلامت انتخابات تلاش می کنیم. این سالم سازی با اردوکشی های رسانه ای و توهین و تخریب های سازماندهی شده نه تنها درست نمی شود بلکه به تراکم این زخم کهنه و عمیق منجر می شود و آن را بدخیم تر می کند.

🔹بنده همان روزی که کاندیداهای معترض در دفتر نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه ایلام که دغدغه ای جز حفاظت از حقوق مردم ندارد و اتفاقا در این مسیر خداپسندانه نباید تنها بماند جمع شده بودند با ایشان تماس گرفتم و گفتم ما نمایندگان هم با ایشان در حفظ حقوق مردم هم نظر هستیم و هر کس هر مستندی دارد ارائه دهد ما هم در موعد قانونی بررسی می کنیم و اجازه تضییع حقوق مردم را نمی دهیم.

🔹انتخابات یک پروژه اقتصادی و پیمانکاری نیست که به مزایده گذاشته شود؛ انتخابات مهم ترین ضلع مردم سالاری است و باید از آن حفاظت کرد.

✍ دکتر سارا فلاحی، نماینده مردم شریف استان ایلام

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1591

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0