تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
12
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایوان درگفتگوی اختصاصی با طلوع ایلام:

۹۰درصدکارکنان بهداشت و درمان شهرستان ایوان واکسن کرونادریافت کرده اند

  • کد خبر : 1343
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
۹۰درصدکارکنان بهداشت و درمان شهرستان ایوان واکسن کرونادریافت کرده اند
دانش نژاد:۲۰۰۵ نفر تاکنون واکسن کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام،دانش نژاد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایوان درگفتگوی اختصاصی با ” طلوع ایلام” گفت: ۲۰۰۵ نفر تاکنون واکسن کرونا دریافت کرده اند که از این تعداد ۶۳درصدافرادبالای ۸۰سال و۶۴ درصد افراد۷۵ تا ۷۹ ، ۱۵درصد افراد ۷۰ تا۷۴ هستند .وی همچینین افزود :از۵۰ معلول مراکز توانبخشی، ۳۵ نفر واکسن دریافت کرده اند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایوان عنوان کرد: برنامه واکسیناسیون تمام گروهای هدف براساس برنامه زمان بندی وزارت بهداشت انجام خواهد گرفت.
دانش نژاد درادامه درخصوص واکسن کرونا ونقش آن درسلامتی افراد جامعه به سولات خبرنگار پایگاه خبری طلوع ایلام درزمینه های مختلف پاسخ گفت.

طلوع ایلام: واکسن چیست و چه نقشی در سلامت مردم دارد؟

هدف از تولید واکسن آموزش به سیستم ایمنی بدن برای ایجاد یک پاسخ ایمنی قوی در مقابل عفونت‌هاست. این پاسخ ایمنی می تواند قوی تر و با عوارض کمتر نسبت به پاسخی باشد که در حالت طبیعی و بر اثر یک عفونت ایجاد شده است.
تجربه COVID-19 نشان داد که برای رسیدن به ایمنی و مصونیت طبیعی باید تلفات و مرگ و میر بسیار بدهیم تا بعد از چند سال بتدریج بیماری کاهش یابد ولی با واکسیناسیون وسیع می توانیم جلوی پیشرفت و گسترش بیماری را بگیریم و سلامت جامعه را حفظ نماییم.

طلوع ایلام:در شهرستان ایوان تاکنون برای چه گروه هایی واکسن تزریق شده است؟

مطابق با سند ملی واکسناسیون بر اساس ابلاغیه های صورت گرفته ابتدا کلیه پرسنل بهداشتی درمانی واکسن دریافت کردند، در گام دوم سالمندان بالای ۸۰ سال جهت دریافت واکسن فراخوانی شدند، بعد ۷۵ ساله ها و  در حال حاضر واکسناسیون برای گروه سنی بالای ۷۰ سال و افراد با بیماری های زمینه ای بالای ۱۸ سال در مرکز تجمیعی شهید خانزادی انجام می شود.

طلوع ایلام:نحوه فراخوانی افراد برای واکسناسیون چگونه است؟

مطابق با گروه سنی تعیین شده کارشناسان مراقب سلامت با جمعیت تحت پوشش خود تماس می‌ گیرند علاوه بر این در تمام کانال های خبری شهرستان واصحاب رسانه هر روز اطلاعیه های مربوط به واکسناسیون منتشر می شوند که افراد می توانند متناسب با زمان تعیین شده به شرط داشتن شرایط سنی فراخوانی شده جهت دریافت واکسن مراجعه نمایند.

طلوع ایلام:شایعاتی در شهرستان در خصوص عوارض واکسن منتشر شده است آیا صحت دارد؟

تا کنون بیش از ۲۰۰۵ نفر از سالمندان بالای ۷۰ سال و بیماران زمینه ای واکسن کرونا دریافت کرده اند که تا این لحظه هیچ عارضه ی جدی یا فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا در شهرستان نداشته ایم مردم به شایعات توجه نکنند.
متاسفانه شایعاتی در بین همشهریانمان مبنی بر فوت چندتن از بزرگان شهر بر اثر تزریق واکسن منتشر شده که صحت ندارند، برای پایان دادن به این شایعات می توانید از خانواده های این عزیزان سوال کنید.انتشار اخبار کذب تهدیدی برای سلامت مردم و کنترل نشدن مرگ ها و روزهای دشوار ناشی از بیماری کرونا در شهرستان است.

طلوع ایلام:فعالیت تیم های واکسناسیون تا چه ساعتی است؟

تیم های واکسناسیون در محل تجمیعی واکسناسیون شهید خانزادی در دو شیفت کاری صبح و عصر فعالیت دارند، از ساعت ۹ صبح فعالیت تیم ها آغاز می شود.
علاوه بر شهر ایوان، در شهر زرنه و شهرک نبوت پایگاه واکسناسیون احداث شده است که شهروندان عزیز شهر زرنه   و روستاهای تابعه می توانند به مرکز شهید هاشمی نژاد شهر زرنه و ساکنین شهرک نبوت و روستاهای تابعه به مرکز خدمات جامع سلامت شهرک نبوت جهت دریافت واکسن مراجعه کنند.

طلوع ایلام: بلافاصله بعد از زدن واکسن چه باید کرد؟

ایمنی ناشی از واکسن تدریجاً ایجاد می‌شود و فوراً بعد از واکسن زدن چیزی تغییر نمی‌کند. اما ساعت‌ها و روزهای بعد از واکسیناسیون کارهایی می‌توانید انجام دهید تا فرایند واکسینه شدن بهتر انجام شود.بعد از واکسن زدن، بدن را هیدراته نگه دارید، آب بنوشید و به اندازه کافی میوه و سبزیجات تازه بخورید،. استراحت کنید. همچنین پایگاهی را که در آن واکسینه شده‌اید فوراً ترک نکنید و مستقیماً به باشگاه یا محل کارتان بروید!. ورزش یا فعالیت سنگین فوراً بعد از واکسینه شدن می‌تواند توانایی بدن برای یک واکنش ایمنی مؤثر را کاهش دهد.

طلوع ایلام در پایان توصیه شما به مردم چیست؟

اینکه با اطمینان خاطر و بدون ترس از عوارض واکسن جهت ایمن سازی خود و اطرافیانشان به مراکز مشخص شده مراجعه نمایند، تزریق واکسن می تواند تا ۸۰ درصد و بیشتر خطر مرگ و بستری ناشی از کرونا را کاهش دهد. تهدید کرونا و جهش های پیچیده تر آن محتمل است و واکسناسیون راهی ایمن برای در امان ماندن از خطرات و تهدیدات این بیماری است




لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1343

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0