تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
11
معاون بهداشتی دانشگاه و دبیر ستاد کرونا استان در گفتگوی اختصاصی با طلوع ایلام:

آبدانان دومین شهرستان قرمز استان شد/روند افرایشی بستری ها در ایلام

  • کد خبر : 814
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰:۴۵
آبدانان دومین شهرستان قرمز استان شد/روند افرایشی بستری ها در ایلام
شهرستان آبدانان پس از دهلران دومین شهر قرمز کرونایی استان شد و آمار بستری ها در ایلام به 103 نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛ دکتر جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه و دبیر ستاد کرونا استان در گفتگوی اختصاصی با طلوع ایلام عنوان کرد:‌روند بیماری کرونا در آغاز سال ۱۴۰۰ در استان به گونه ای بسیار نگران کننده در حال پیش رفتن است. آمار ابتلا، بستری و مرگ نسبت به سه ماه پایانی سال ۹۹ روند افزایشی دارد و شهرستان آبدانان پس از دهلران دومین شهر قرمز استان شد و همچنین تعداد بستری در استان به ۱۰۳ نفر رسیده است.

صادقی فر در مورد وضعیت سایر شهرستان های استان افزود: ما پس از آبدانان به شدت نگران شهرستان های دره شهر، بدره،چرداول و ایلام هستیم.

دبیر ستاد کرونا استان گفت:سفرهای کنترل نشده بخصوص از مناطق قرمز و نارنجی به استان و تجمعات بدون رعایت پروتکل های بهداشتی عامل اصلی افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان می باشد.

صادقی فر افزود:بررسی وضعیت ابتلای بیماران در هفته های اخیر نشان می دهد که حضور در جشن های عروسی به صورت تجمعی و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری بوده است. اهمیت این موضوع به دلیل گسترش نوع جهش یافته ویروس دوچندان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در رابطه با بازگشت هم استانی ها از سفر بیان داشت:یکی از نگرانی های اصلی ما وضعیت هم استانی هایی است که به سفر رفته اند و بخصوص مواردی که شهرهای نارنجی و قرمز مقصد سفر آنها بوده است. کلیه این عزیزان باید مراقبت کنند در بازگشت از سفر، عامل انتقال و گسترش آلودگی نباشند.

جمیل صادقی فر با اشاره به شروع کار ادارات در هفته آینده اظهار داشت: مدیران ادارات درآغاز هفته آینده، حداکثر رعایت پروتکل های بهداشتی را دنبال کنند و اپلیکیشن “ماسک” را فعال شده داشته باشند.افرادی که دارای علائم هستند از حضور در محل کار اجتناب کنند. لزوم حمایت از افراد آسیب پذیر بخصوص مادران باردار جهت استفاده از دورکاری نباید فراموش شود.

دبیر ستاد کرونای استان در پایان با تاکید بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در روز های پایانی این هفته در تمام مناطق استان گفت: تجمع در آرامستان ها،تالار های عروسی ومناطق تفریحی ممنوع است و با توجه به قدرت سرایت این ویروس به علت نوع جهش یافته آن، گردش این ویروس در بین خانواده ها و جامعه بیشتر است.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=814

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0