تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
78
دادستان ایلام در نشست با رسانه های استان:

نقد باید منصفانه و در جهت اصلاح امور باشد/ استفاده ابزاری از رسانه قابل قبول نیست

  • کد خبر : 3442
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
نقد باید منصفانه و در جهت اصلاح امور باشد/ استفاده ابزاری از رسانه قابل قبول نیست
دادستان ایلام گفت:برخورد با فساد شاکله کار ماست و اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته است، منتها سعی کردیم به دور از هر گونه هیاهو این اقدامات را انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛بخشنده دادستان ایلام در نشست با رسانه های استان گفت:

برخورد با فساد شاکله کار ماست و اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته است، منتها سعی کردیم به دور از هر گونه هیاهو این اقدامات را انجام دهیم.

وی تاکید کرد:نقدها باید نقد منصفانه باشد و در جهت اصلاح امور باشد و خدای ناکرده در جهت تخریب نباشد.

دادستان ایلام اظهار داشت:ما در هیچ دوره این همه رسانه در استان نداشتیم، این از برکات نظام است، وقتی رسانه ها صاحب نظر هستند و نظر می دهند کسی که در این وادی نیست و برای خودنمایی می آید شما باید اینها را راه ندهید و یا ارشاد کنید.

وی گفت:دادستان به عنوان مدعی العموم در همه امور می تواند ورود کند، بخصوص در بحث انتخابات که ما یک وظیفه خاصی در انتخابات داریم، هم جزو گروه های اجرایی و هم زیر نظر هیئت نظارت اقداماتی را انجام می دهیم و ارتباط تنگاتنگی با ستاد انتخابات و حوزه اجرایی و استانداری داریم.

بخشنده تصریح کرد:کشور ما در پیوند مردمسالاری و اسلام بیشترین انتخابات را داشته و برای اولین بار این ما هستیم که مردم سالاری دینی را در کشور انجام می دهیم، هیچ کشوری سابقه این اقدام را نداشته است، و طبیعتاً همیشه هم پرشور بوده است.
دادستان ایلام با تاکید بر اینکه  وظیفه شما رسانه ها در اینجا خطیر است، گفت:شما نیمه پر لیوان را ببینید نه نیمه خالی، اینک چه کارهایی انقلاب انجام داده است؟ در استان ما چه کارهایی شده است؟ همین چهره استان را ببینید، ما در بعضی موارد حد اعلای را می خواهیم که ممکن است در حد اعلای مشکلاتی داشته باشیم، با این اوصاف استان ما از برکت اینکه خادم امام حسین علیه السلام هستیم و در مسیر زوار عتبات عالیات هستیم بی بهره نبودیم و عنایت امام حسین باعث شده استان ما به نسبت استانهای دیگر از جهت زیرساختها پیشرفت محسوسی داشته باشد.
وی افزود: انتقاد هست قبول دارم، اما به نسبت قبل رشد داشتیم، همان‌طوری که انتقاد و نقد منصفانه داریم کارها و اقدامات نظام را هم بگوییم.

دادستان ایلام خاطرنشان کرد:دادسرای مرکز استان در خصوص برخورد با فساد به عنوان شاکله کار ما اقدامات خوبی انجام گرفته است، منتها به دور از هر گونه هیاهو ما سعی کردیم کار را انجام دهیم، در خصوص پرونده ربا خواری ۱۳ تا پرونده تشکیل دادیم و اقدامات موثری صورت گرفته است و بحث دیگری که رسانه ای شد اینکه ما هیچ اغماضی در خصوص مبارزه با فساد نداشتیم.

بخشنده گفت:یکی از چالش‌های استان بحث خودکشی است، خبر خودکشی چاقوی دو لبه است، باید سعی کنیم روی منشا خودکشی کار کنیم وقتی اسم خودکشی آوردیم روی همه تاثیر می گذارد؛ اگر بحث علمی شود و علل و عوامل خودکشی بررسی و کوتاهی و  اقدامات مسئولین آورده شود بهتر است اما اینکه همش عنوان شود فلان جا  خودکشی شد این تاثیر منفی دارد و متأسفانه آرامش روانی جامعه به خطر می افتد و انتظار است در اخبار دقت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد:حتی ضابطین ما هم نمی توانند اطلاعات پرونده خصوصاً پرونده کیفری را بیرون بدهند، شاید ما متهمی را آزاد کنیم و مورد انتقاد هم قرار بگیرد اما آزادی به منظور ریختن طعمه و دستگیری متهم اصلی بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان ما ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک دارد ،گفت: به جرات می‌گویم یکی از امن ترین مرزهای کشور است، و البته با این ۴۳۰ کیلومتر طبیعتاً قاچاق اسلحه و دام داریم.

دادستان ایلام با اشاره به پرونده لاکسون در استان،گفت:در پرونده لاکسون حدود ۱۸۰۰ نفر شاکی در پرونده بوده و نزدیک ۴۰ نفر تفهیم اتهام شده اند و اموال آنها شناسایی شده است، ۱ نفر در بازداشت است و بقیه با قرار تامین آزاد شدند، این موضوع در بحث جرائم اقتصادی است و افرادی که در این موضوع شرکت کردند خودشان هم به نوعی در عملیات مادی جرم شرکت داشتند، دادستانی هم به عنوان مدعی العموم ورود کرده و از جهت برخورد با مجرمین و حمایت از مالباختگان رسیدگی کنیم.

وی افزود:شرکت لاکسون هیچ مرکزیتی در ایران ندارد و خارج از کشور است و از طریق یک صرافی این کار انجام می گیرد، ما می توانستیم روی سرشاخه ها کار کنیم که اقدام هم شد و اقدامات قضایی در این خصوص دارد انجام می گیرد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3442

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0