تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
17

طرح پویش چشم به راهیم، نوروز ۱۴۰۳ در ایلام اجرا می شود

  • کد خبر : 3576
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
طرح پویش چشم به راهیم، نوروز ۱۴۰۳ در ایلام اجرا می شود
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: پویش چشم به راهیم، همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در این استان اجرایی می شود.

 

سیدزاهدین چشمه خاور اظهار داشت: با فرا رسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی، پویش ٫چشم به راهیم٫ با هدف ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادفات و فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در این استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: این طرح در محور ایلام_ سرابله به کرمانشاه محدوده ارغوان در قالب برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی اجرا می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: از مهمترین اهداف این پویش، افزایش ایمنی سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی و حمل ونقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه درطول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در طول سفر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و نوروز، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص فرهنگ ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای است.

چشمه خاور با تاکید بر اینکه مخاطب اصلی این پویش همراهان راننده هستند، بیان کرد: در پویش #چشم_به_راهیم تلاش می‌شود به روش‌های گوناگون و با استفاده از ظرفیت هنرهای مختلف نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای خانوادگی، حواس‌پرتی آنی (استفاده از موبایل، سیگار، ضبط، خوراکی و …) خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، رانندگی در شرایط خاص (شب، مه، برف، باران، باد و گرد و غبار) تبیین شود.

وی اضافه کرد: ۱۵ دقیقه استراحت در ازای هر ۲ ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از حوادث جاده ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع های خدمات رفاهی و ایستگاه های اجرای طرح پویش همراهان سفر است.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0