تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
25

همتی، فلاحی و چراغی سه نماینده ایلام در مجلس دوازدهم شدند

  • کد خبر : 3556
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
همتی، فلاحی و چراغی سه نماینده ایلام در مجلس دوازدهم شدند
فریدون همتی و سارا فلاحی با کسب بیشترین آرای ماخوذه به عنوان نمایندگان حوزه انتخابیه ایلام در مجلس شورای اسلامی، اسدالله چراغی به عنوان نماینده حوزه انتخابیه دهلران و حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی به عنوان نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری شناخته شدند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛ عبدالصاحب نادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: فریدون همتی با کسب ۳۴ هزار و ۹۱۴ رای و ۲۲.۲۱ درصد کل آرا بیشترین رای مردم در حوزه انتخابیه شمال استان را به خود اختصاص داد.

وی افزود: سارا فلاحی نماینده کنونی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی برگزیده شد و ۳۴ هزار و ۷۲۱ رای معادل ۲۲.۰۸ درصد کل آرا را کسب کرد.

فرماندار ایلام یادآور شد: فریدون همتی و سارا فلاحی به عنوان نمایندگان مردم حوزه انتخابیه ایلام در شمال استان شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، مهران، ملکشاهی، چوار و ایوان هستند.

وی در مورد انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم توضیح داد: حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی با ۱۱۷ هزار و ۶۶۲ رای بیشترین آرای مردم را از آن خود کرد و به عنوان نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای خبرگان رهبری انتخاب شد.

رییس حوزه انتخابیه دهلران نیز گفت: اسداله چراغی از حوزه انتخابیه شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره استان با کسب بیشترین آرای ماخوذه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

لطیف صادقی اظهار کرد: اسداله چراغی با کسب ۳۱ هزار و ۵۹۵ رای توانست به عنوان نماینده حوزه انتخابیه دهلران راهی مجلس شود.

وی با بیان اینکه چراغی توانست ۴۰ درصد از کل آرای ماخوذه را از آن خود کند، یادآور شد: کل آرای ماخوذه در این حوزه انتخابیه ۷۹ هزار و ۱۸۵ رای بوده است.

صادقی تصریح کرد: چراغی به مدت چهار سال نماینده مردم حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره شده است.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دهلران بیش از ۵۷ درصد بود.

کل آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه ایلام ۲۵۳ هزار و ۸۱۳ رای بوده است.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0