تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
5
مدیرکل استاندارد ایلام:

آرد استفاده شده در تمامی نانوایی های استان استاندارد است

  • کد خبر : 1471
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
آرد استفاده شده در تمامی نانوایی های استان استاندارد است
«همتی» مدیرکل استاندارد، از آغاز گشت مشترک بازرسان استاندارد، تعزیرات و صمت از نانوایی های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام،همتی اظهار داشت: هدف از اجرای طرح بازرسی از نانوایی های استان، بررسی تناسب آرد مصرفی با نوع نان در حال پخت، کیفیت آردهای نانوایی و وضعیت سبوس مورد مصرف در نانوایی ها (از نظر دارا بودن پروانه های بهداشتی، نوع سبوس مورد مصرف و اختلاط آن با آرد)، نمک و سایر افزودنی های مورد استفاده در پخت نان می باشد.

وی در خصوص روند گشت های مشترک بیان داشت: طبق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، کارشناسان موظفند به صورت دوره ای از اصناف سطح بازار بازرسی کنند و یکی از این اصناف مربوط به نانواهای سراسر کشور است و در همین راستا بازرسان استاندارد با همکاری سایر ارگان های ذیربط به صورت دوره ای، در قالب گشت مشترک بازدید می کنند.

همتی در ادامه، رعایت بهداشت، کیفیت پخت نان، کالیبره بودن ترازوهای مورد استفاده در نانوایی ها و استاندارد بودن دستگاه پخت نان را از دیگر شاخص های مورد بررسی در این بازرسی ها دانست.

همتی در پایان با بیان اینکه در بازرسی ها علاوه بر موارد مذکور، وضعیت بهداشت فردی کارکنان و بهداشت محیط نانوایی ها نیز کنترل می شود افزود: تاپایان سال از کلیه ی نانوایی های سطح شهر بازرسی و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1471

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0