تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
10
رئیس HSE شرکت پالایش گاز ایلام:

با اجرای پروژه های مطالعاتی در حوزه HSEاحتمال وقوع حوادث در پالایشگاه گاز ایلام کاهش می یابد

  • کد خبر : 699
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
با اجرای پروژه های مطالعاتی در حوزه HSEاحتمال وقوع حوادث در پالایشگاه گاز ایلام کاهش می یابد
با تلاش همه همکاران پالایشگاه، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر شرکت پالایش گاز ایلام در راستای تولید ایمن، پاک، بهره ور و پایدار خواهیم بود.

رئیس HSE شرکت پالایش گاز ایلام گفت: با اجرای سه پروژه مطالعاتی که توسط مشاوران ذی صلاح در حال اجرا می باشد احتمال وقوع حوادث در این واحد صنعتی کاهش می یابد.
علی سلیمانی گفت: مطالعات بررسی خطاهای انسانی، مدیریت ایمنی فرآیند و بررسی راهکارهای کاهش صدا در ناحیه فرآیندی توسط مشاوران ذی صلاح در حال اجرا می باشد.
وی اظهار داشت: بررسی خطاهای انسانی و حوادث محتمل در اتاق کنترل های مرکزی، نیروگاه، کمپرسورهای تقویت فشار گازی و دانه بندی توسط مشاور در حال اجرا بوده که تلاش می شود خطاهای انسانی شناسایی و با اجرای اقدامات اصلاحی از بروز حوادث محتمل جلوگیری شود.
رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش گاز ایلام همچنین به پروژه مدیریت ایمنی فرآیند اشاره و تصریح کرد: با انجام مطالعات شناسایی خطرات در این واحد صنعتی با روش های Hazid ،JHA،Hazop در سال های گذشته نیاز به یک پروژه تکمیلی تحت عنوان مدیریت ایمنی فرآیند بود که این طرح به منظور کاهش حوادث احتمالی در این پالایشگاه گاز در حال انجام است.
سلیمانی هدف از اجرای این پروژه را بهبود عملکرد HSE ،کاهش آمار حوادث،کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری تجهیزات و بیمه، اجتناب از توقف تولید و تبدیل ایمنی به یک ارزش اساسی عنوان و خاطر نشان کرد: واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست پالایشگاه گاز ایلام برنامه های قابل توجهی به منظور کاهش حوادث احتمالی در دستور کار قرارداده که به مرور زمان اجرایی می شوند.
رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش گاز ایلام به بررسی راهکارهای کاهش صدا در نواحی فرآیندی بعنوان سومین پروژه اشاره کرد و گفت: با توجه به اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار به صورت سالیانه در این پالایشگاه، صدا در برخی از واحدها بیشتر از حد مجاز بهداشت حرفه ای تشخیص داده شده که برای کاهش آن مطالعات مذکور اجرا گردیده است.
سلیمانی افزود: تاکنون مشاور با اندازه گیری صدا در واحدهای مختلف اقدامات اصلاحی و طرح های قابل اجرا را پیشنهاد داده که با کاهش آلودگی صوتی احتمال وقوع حوادث ناشی از آن کاهش می یابد.
رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش گاز ایلام در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۳ میلیون نفر ساعت کارکرد پرسنل شرکت پالایش گاز ایلام بوده،گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۵۰۰ مجوز انجام فعالیت کاری با نظارت و کنترل واحد ایمنی و همکاری سایر واحدهای عملیاتی و پشتیبانی به منظور انجام فعالیت های تعمیراتی در نواحی فرآیندی در حوزه های مکانیک و ماشینری، برق و ابزار دقیق و دیگر کارهای تعمیراتی مربوط به واحدهای عملیاتی و همچنین فعالیت های تعمیراتی در نواحی غیر فرآیندی صادر شده است.
سلیمانی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک دوره تعمیرات اساسی با حجم بالایی از آماده سازی تجهیزات برای تولید گاز در فصل سرما در واحدهای فرآیندی و سه دوره تعمیرات اساسی واحدهای بازیافت گوگرد، تثبیت میعانات گازی و مخازن نگهداری میعانات گازی با نظارت کامل پرسنل ایمنی و آتش نشانی بدون روی دادن هیچ گونه حادثه منجر به فوت و یا ناتوان کننده انجام پذیرفته است.
وی با اشاره به اینکه در طول سال جاری هیچ گونه حادثه مرگبار و ناتوان کننده ای در این واحد صنعتی رخ نداده است، اظهار داشت: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث و حذف شرایط ناایمن در سطح شرکت، پرسنل واحد ایمنی، آتش نشانی و اورژانس درمانگاه به صورت شبانه روزی با دقت کاری بالا مشغول فعالیت بوده و برتمامی فعالیت های انجام شده در نواحی فرآیندی و غیرفرآیندی شرکت نظارت می کنند. وی در پایان ضمن قدردانی از سایر واحدهای عملیاتی و پشتیبانی که همیشه در مدیریت حوادث همراه اداره HSE بوده اند از خدمات ارزنده همکاران خود در دیگر بخش های اداره HSE شامل: محیط زیست، بهداشت و درمانگاه و مدیریت بحران و پدافند غیر عامل که اقدامات شاخص و ارزنده ای در حوزه کاری خود داشته اند نیز قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد با تلاش همه همکاران پالایشگاه، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر شرکت پالایش گاز ایلام در راستای تولید ایمن، پاک، بهره ور و پایدار خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=699
  • نویسنده : طلوع ایلام
  • ارسال توسط :
  • منبع : پالایشگاه گاز ایلام
  • 1268 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0