تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
7

تامین واحد مسکونی هدیه بازدید استاندار ایلام از خانواده سه معلولی

  • کد خبر : 3113
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
تامین واحد مسکونی هدیه بازدید استاندار ایلام از خانواده سه معلولی
استاندار ایلام در حاشیه بازدید از خانواده سه معلولی ساکن در مرکز استان در تماس تلفنی با یک خیر یک واحد مسکونی برای این خانواده مهیا کرد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛«حسن بهرام نیا» شامگاه جمعه دراین بازدیدهمچنین ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانداری برای حمایت از این خانواده اهدا کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: توفیق الهی بود که خانواده سه معلولی را ملاقات کردم، خانواده ای که دارای مادر و پدری ایثارگر است که با شرایطی خاص و سخت در حال نگهداری از فرزندانشان هستند.

وی با ابراز تاثر شدید از وضعیت زندگی این خانواده که مجاهدانه و سخت زندگی میکنند و با تقدیر از حمایتهای بهزیستی کشور و مجموعه بهزیستی استان ایلام که توجه ویژه ای به معلولان جامعه دارند افزود: اندک مستمری این خانوارها جوابگوی نیازهای انها نبوده و با توجه به شرایط خاص و هزینه های بالای نگهداری نهایت یک هفته تامین هزینه های انها را در پی دارد.

استاندار ایلام گفت: ما وظیفه داریم از همه ظرفیتها برای رسیدگی به وضعیت این خانوارها استفاده کنیم و در این زمینه هم از کمکهای دولتی و هم از ظرفیت خیرین و نیکوکاران حامی باید استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه این خانواده باید فوری مورد حمایت قرار گیرد، ادامه داد: با رایزنی که با یک فرد خیر انجام شد یک واحد آپارتمان که در مرحله نازک کاری بوده و زیر ۱۰۰ متر مساحت دارد در اسرع وقت تکمیل و در اختیار این خانواده قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: علاوه بر این ۵۰۰ میلیون ریال نیز از محل استانداری برای حمایت از این خانواده اختصاص خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه کمک به خانواده های چند معلولی باید مضاعف شود افزود: وضعیت مسکن این خانواده در کمترین زمان ممکن باید پیگیری و عملیاتی شود.

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این بازدید با اشاره به اعتبارهای محدود بهزیستی خواستار مشارکت افراد و نهادهای خیریه برای حمایت از جامعه هدف بویزه افراد دارای معلولیت شد.

به گفته «حسین نورعلیوند»، از مجموع کل معلولان استان،‌ ۹۹۲ خانوار دارای دو معلول، ۱۱۲ خانوار دارای سه معلول، ۱۶ خانوار دارای چهار معلول و چهار خانوار نیز پنج معلول دارند.

وی به حمایت بهزیستی از این خانواده اشاره کرد و‌گفت: مادر و پدر و دختر این خانواده از طریق حوزه اجتماعی مورد حمایت قرار داشته و مابقی این سه معلول مستمری ماهیانه جداگانه به همراه حق نگهداری دریافت می کنند.

وی با اشاره به مشکل مسکن این خانواده توضیح داد: با همکاری تعدادی از نهادهای حمایتی انقلابی و کمک بلاعوض بهزیستی، پیشنهاد ساخت مسکن به این خانواده داده شده بود ولی توانایی ساخت و ساز برایشان مقدور نبود که خوشبختانه با پیگیری استاندار یکی از مهمترین نیازهای این خانواده رفع شد.

نورعلیوند گفت: از سوی این اداره کل نیز ۳۰۰ میلیون ریال برای ساماندهی وضعیت این خانواده هزینه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0