تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
4

تبادل تفاهم نامه ۲۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور

  • کد خبر : 1322
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰:۵۹
تبادل تفاهم نامه ۲۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور
تفاهم نامه اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ بین استانداری و راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری و مهندس امانی معاون وزیر و رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به منطور تبادل تفاهم نامه همکاری با هم دیدار کردند.
استاندار ایلام در این دیدار گفت: ۶۰ درصد این تفاهم نامه توسط راهداری وحمل ونقل جاده ای و از اعتبارات ملی و ۴۰ درصد مابقی در استان تامین که بصورت ۱۰۰ درصدی تخصیص پیدا می‌کند.
وی هدف از انعقاد تفاهم نامه را مشارکت در تامین مالی و برنامه ریزی شروع عملیات اجرایی پروژه های اولویت دار راهداری استان دانست و ابراز داشت: رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز ، احداث ابنیه فنی، ایمن سازی راههای اصلی، روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی، خرید، بازسازی و نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری استان و توسعه و بهسازی ساختمان های اداری، تامین نیرو و تجهیزات از جمله اولویت های ما و اقدامات مورد تفاهم است.
محمد نوذری با اشاره به بخش دوم تفاهم نامه گفت: توسعه و گسترش پایانه مرزی مهران(شهید سلیمانی) و افزایش ۲۰ هکتاری پایانه، توسعه و گسترش پایانه برکت و دسترسی راحت زائرین به پایانه‌های مرزی و تملک زمین جاده ملکشاهی به‌عنوان مسیر دوم اربعین از دیگر مباحث مورد گفتگو بود.

مهران ظرفیت های عظیمی برای تردد مسافر، کالا و خدمات دارد

استاندار ایلام با اشاره به منطقه ازاد تجاری مهران و قابلیت های آن در تردد ۶۰ درصدی زوار و هم در ترخیص کالا و توسعه صادرات گفت: در صورت تکمیل زیرساختهای اساسی در شهرستان مهران و پایانه های خروجی و با توجه به ظرفیت های تجاری و اقتصادی دو سوی مرز پیش بینی می شود مرز مهران یکی از مهمترین پایانه های ترانزیتی کشور با حجم تردد ۱۰ میلیون نفر مسافر و نیز میزبان حجم بالایی از مبادلات تجاری کشور باشد.
وی گفت: پایانه زرباطیه در آن سوی مرز به موازات پایانه مرزی مهران (شهید سلیمانی) توسعه نیافته است و این موضوع با توجه به حجم زیاد زائران و فعالیت های گسترده تجاری از عمده مشکلات موجود در مرز مهران است
محمد نوذری افزود: بنابراین باید از طریق رایزنی ها با طرف عراقی آنها را نسبت به توسعه و بهسازی مرز زرباطیه ترغیب کرد تا توازن امکانات در هر ۲ سمت مرز به هم نزدیک شود.
وی اظهار داشت: همچنین یکی دیگر از مشکلات مرز مهران در ایام اربعین موضوع حمل و نقل عمومی است که برای حمل و نقل و جابجایی مسافران تامین اتوبوس های حمل مسافر به تعداد کافی ضروری است.
نوذری همچنین به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی استان ایلام اشاره کرد و یادآور شد: تعداد زیادی از ناوگان حمل و نقل استان ( ۲۹۹ دستگاه ) فرسوده و کارکرده با عمر بیش از ۲۵ سال است و ناوگان حمل و نقل استان نیاز به دریافت دستگاه های جدید دارد.
وی گفت: شهرستان های تازه تاسیس ایلام شامل سیروان، هلیلان، بدره و چوار فاقد ساختمان اداری و نیرو است که تامین این موارد در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل شهری قرار بگیرد.

جدیدترین مرز ایران تیرماه در آذربایجان غربی راه اندازی می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه ۲۴ مرز فعال رسمی خشکی وآبی در کشور وجود دارد، گفت: تیرماه سال جاری مرز رازی واقع در آذربایجان غربی با وان ترکیه به عنوان جدیدترین مرز کشور راه اندازی می شود.
وی مرز مهران را یکی از پرترددترین مرزهای عبوری کشور برای زائران و مسافران و تجار دانست و گفت: باتوجه به شرایط خاصی که دارد، بیشتر زائران و تجار برای رفت و آمد بین عراق و ایران این مرز را انتخاب می کنند.
رییس سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای کشور یادآور شد: برنامه ها برای مرز تجاری و مسافری مهران در افق ۱۰ ساله تدوین شده است که این پروژه ها بر اساس اولویت های تعیین شده به تدریج ایجاد می شوند.
امانی اضافه کرد: یکی از مهمترین اهداف و برنامه ها این است که از حجم بار مسافر مهران کاسته شده و یک توازن و تقسیم مسافر بین پایانه های مرزی ایلام و کرمانشاه ایجاد شود.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه مهران به منطقه آزاد تجاری تبدیل شده بدون شک این تحول بر حجم ترددهای تجاری و مسافری مهران افزوده خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1322

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0