تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
7
نجفی‌سمنانی در جمع خبرنگاران:

تولید را تنها نگذاریم

  • کد خبر : 2579
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
تولید را تنها نگذاریم
مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام در دیدار جمعی از خبرنگاران استان گفت:همه مردم ایلام و رسانه‌ها پتروشیمی را یاری کنند.

‍ ‍
به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛همزمان با هفته کارگر ، رؤسای بسیج‌رسانه و خانه مطبوعات استان و جمعی از اصحاب مطبوعات با حضور در پتروشیمی ایلام ضمن تبریک روز کارگر از تلاش‌های حسن نجفی‌سمنانی با لوح سپاس تقدیر کردند.
حسن نجفی‌سمنانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت:ایمان و عمل همواره در کنار هم ذکر شده‌اند و تبلور این آیه‌ی شریفه در صنعت پتروشیمی رقم خورده است.
وی راه‌اندازی فاز دوم پتروشیمی ایلام پس از تاخیر ۱۷ ساله با دست جوانان و‌ متخصصان استان را سند توانمندی‌های داخلی عنوان کرد و افزود:اگر چرخه‌ی تولید در صنعت پتروشیمی بدون مشکل در حرکت باشد صنایع تکمیلی و پایین‌دستی نیز در مجاور آن منشا اشتغال و توسعه خواهد بود.
مدیرعامل پتروشیمی ایلام استفاده از توان و ظرفیت پیمانکار بومی و صدور خدمات فنی مهندسی به دیگر استان‌ها را یکی از دستاوردهای شرکت پتروشیمی عنوان کرد و افزود:به عنوان صنعت پیشرو و پیشگام در تحقق شعار سال ، قراردادی با شرکت دانش‌بنیان داخلی در زمینه تولید پنج عدد «شیر صنعتی دبل دیسک» منعقد شده است.
وی خام‌فروشی را یکی از معضلات پیش روی کشور عنوان کرد و افزود:سرمایه‌گذران در پایین دست پتروشیمی با احداث پارک پلی پروپیلن زمینه‌ی تکمیل زنجیره‌ی ارزش افزوده را فراهم کنند.
نجفی‌سمنانی به ظرفیت تولید ۴۵۸ هزار تن اتیلن در واحد الفین اشاره کرد و با بیان اینکه بر اساس ظرفیت واحد HD از این ظرفیت فقط ۳۰۰ هزار تن در اختیار کارخانه پلی اتیلن قرار می‌گیرد افزود: به دنبال خرید کمپرسور جهت تزریق اتیلن مازاد به خط اتیلن غرب هستیم.
وی افزود:تولید اتیلن در پتروشیمی ایلام به بیش از ۲۰۰ هزار تن رسیده است.
نجفی‌سمنانی به بدهی انباشته شده پتروشیمی ایلام به دلیل تاخیر ۱۷ ساله در راه‌انداری فاز دوم اشاره کرد و تصریح کرد:مشکلاتی خارج از اختیار پتروشیمی در راه‌اندازی پروژه ZLD با سرمایه‌گذاری ۶ میلیون دلار بوجود آمد که پس از رفع این موانع تجهیزات پروژه از گمرگ ترخیص شده‌اند و مسئله زیست‌محیطی پساب مجتمع برطرف خواهد شد.
نایب رئیس هیات مدیره پتروشیمی ایلام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درخواست‌های کارکنان در‌ خصوص رفاهیات و منازل مسکونی تا حدودی محقق شده است.
وی در پایان رسانه‌ها را رکن چهارم دموکراسی عنوان کرد و از همراهی و نقدهای منصفانه اصحاب رسانه تقدیر کرد.

در پایان این نشست خبرنگاران و صاحبان رسانه و قلم به بیان نقطه‌نظرات خود پیرامون پتروشیمی ایلام پرداختند و با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌های سرباز عرصه‌ی صنعت تجلیل کردند.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2579

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0