تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
3
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی«ره» استان ایلام:

در استان ایلام قشر نخبه و تحصیل کرده مورد حمایت کمیته امداد توانسته اند به مدارج بالای علمی، مدیریتی و اداری دست پیدا کنند

  • کد خبر : 748
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
در استان ایلام قشر نخبه و تحصیل کرده مورد حمایت کمیته امداد توانسته اند به مدارج بالای علمی، مدیریتی و اداری دست پیدا کنند
در آئینی که در محل اداره کل کمیته امداد امام خمینی«ره» استان ایلام برگزار شد از دانشجویان نخبه و برگزیدگان علمی مورد حمایت این نهاد در استان تجلیل شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی«ره» استان ایلام در این آئین که به صورت ویدئو کنفرانس در ارتباط با مرکز و استانهای دیگر برگزار شد بیان کرد: هم اکنون ۲۹۰ نخبه دانش آموز، دانشجو و دانش آموخته مددجو در حوزه های تحصیلی،ورزشی،دینی از حمایتهای ویژه کمیته امداد برخوردار هستند که از این تعداد ۷۰ نفر در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند و از این تعداد نیز ۱۵ نفر از آنان در حال تحصیل در رشته های پزشکی هستند.
موسی نژاد افزود: نخبگان مورد حمایت این نهاد اگرچه که از لحاظ اقتصادی در تنگنا بوده اند اما از لحاظ علمی و داشتن استعدادهای درخشان در سطح بالایی قرار دارند.
وی اشتغال این نخبگان را از دغدغه های اصلی آنان برشمرد و گفت: امیدواریم آموزش و پرورش و دیگر دستگاهها در این استان زمینه استفاده از توان و ظرفیت این قشر و استفاده از توان علمی آنان را فراهم نمایند.
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹ هزار دانشجو و دانش آموز از خدمات فرهنگی و آموزشی این نهاد برخوردار هستند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام نیز در این همایش گفت: کمیته امداد بهترین و اثرگذارترین نوع خدمت را به قشر تحصیل کرده و مددجو در استان ایلام ارائه می دهد.
دکتر مهردادی: استفاده از ظرفیت نخبگان در بدنه مدیریتی و اداری باعث رشد و توسعه استان می شود.
نیازمند این هستیم که دستگاههای اجرایی استان سهمیه خاصی را برای بکارگیری و اشتغال نخبگان تحصیل کرده تعیین و ردیف خاصی را برای استخدام آنان در نظر بگیرند.
خوشبختانه در استان ایلام قشر نخبه و تحصیل کرده مورد حمایت کمیته امداد توانسته اند به مدارج بالای علمی، مدیریتی و اداری دست پیدا کنند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز در این همایش اظهار کرد:تأثرگذاری خدمات علمی، آموزش و فرهنگی کمیته امداد به مردم به عینه در جامعه قابل لمس است.
حجت الاسلام فتاحی:کمیته امداد از دستگاههایی است که در زمینه های فرهنگی ، آموزشی،دینی و مذهبی بهترین نوع خدمات را به نیازمندان و مددجویان ارائه می دهد.
ارتباط خوب و موثر کمیته امداد با قشر نخبه و تحصیل کرده مورد حمایت این نهاد زمینه رشد و بالندگی و پیشرفت این قشر را فراهم کرده است.
کمیته امداد از دستگاههایی است که به صورت تخصصی به قشر تحصیل کرده و نخبه در استان ایلام خدمت رسانی می کند و ما در سازمان تبلیغات اسلامی آماده همکاری تنگاتنگ و موثر با کمیته امداد در این زمینه هستیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام نیز با بیان اینکه قشر نخبه و تحصیل کرده از سرمایه های اصلی هر کشور برای رشد و توسعه به حساب می آیند و در کشورهای توسعه یافته نخبگان بیشترین تأثیر را در پیشرفت و توسعه دارند افزود: نخبگان الگوی مناسبی برای جامعه و کشور هستند که زمینه موفقیت و تشویق دیگران را نیز فراهم می کنند و تجلیل از این قشر باعث تکثیر علم و دانش و ایجاد انگیزه در دیگران می شود.
دکتر صالحی پور رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام نیز با عنوان اینکه کمیته امداد با حمایت خوب از قشر تحصیل کرده از دستگاههایی است که بهترین نوع همکاری را با بنیاد نخبگان استان دارد گفت: ما برای امضائ تفاهم نامه در زمینه حمایت بیشتر از مددجویان نخبه آماده همکاری با کمیته امداد هستیم.
وی ادامه داد: شناسایی و توانمند کردناستعدادهای برتر علمی و تبدیل آنان به نخبه از وظایف اصلی بنیاد نخبگان است تا این قشر به افرادی اثربخش در جامعه تبدیل شوند.
صالحی پور افزود: طرح ملی شهاب در بنیاد نخبگان ظرفیت بسیار مهمی برای شناسایی نخبگان و رسیدن آنان به قله های پیشرفت و کسب مدارج بالای علمی است.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=748

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0