تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7
در بازدید معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور از محور ایلام- مهران مطرح شد:

در تمامی نقاط باقیمانده بزرگراه ایلام- مهران پیمانکاران مشغول فعالیت هستند

  • کد خبر : 2454
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳
در تمامی نقاط باقیمانده بزرگراه ایلام- مهران پیمانکاران مشغول فعالیت هستند
عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور از محور ارتباطی ایلام- مهران از فعال بودن پیمانکاران در تمامی نقاط باقیمانده احداث این بزرگراه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور به همراه دبیر ستاد اربعین کشور، استاندار ایلام، نماینده ولی فقیه در استان، معاونین هماهنگی امور عمرانی و مسئولین استانهای معین کنگره اربعین، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران و مسئولان عضو ستاد اربعین استان ضمن بازدید از پروژه های راهسازی محور ایلام- مهران و پایانه مرزی با حضور در فرمانداری مهران درجلسه ستاد اربعین استان شرکت کردند.

عبدالله بهادری دراین بازدید و جلسه ستاد اربعین استان که به منظور بررسی آخرین وضعیت زیرساختهای اربعین استان و ارائه راهکارهای لازم برای برگزاری اربعین آینده تشکیل شدگفت: طول محور ایلام به مهران ۸۲ کیلومتر است که تا کنون ۶۰ کیلومتر این محور به بزرگراه ارتقاء یافته ودر ۲۰ کیلومتر باقیمانه آن پروژه های عظیم و پر هزینه ای وجود دارد که خوشبختانه در تمامی نقاط این ۲۰ کیلومتر پیمانکاران مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در این مسیر دو تونل ۷۴۰ و ۸۵۰ متری وجود دارد که عملیات لاینینگ تونل ۷۶۰ متری در حال انجام است و نزدیک به ۱۰۰ متر لاینینگ آن به انجام رسیده و عملیات لاینینگ تونل ۸۵۰ متری به زودی آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مطالبات پیمانکاران در این محور را نزدیک به ۳۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و خاطر نشان کرد علاوه بر مطالبات پیمانکاران حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تکمیل این بزرگراه در حال حاضر نیاز است.

بهادری در خصوص محور حمیل ایلام نیز گفت: از حمیل به ایلام ۷۸ کیلومتر در حوزه جغرافیایی استان ایلام قرار دارد که ۲۴ کیلومتر این مسیر تبدیل به بزرگراه شده ۱۲ کیلومتر در دست اجرا و ۱۱ کیلومتر در دست مناقصه است و ما بقی مسیر در دست مطالعه، که برای تکمیل این طرح بزرگراهی علاوه بر مطالبات پیمانکاران حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال حاضر لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان خواستار تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سال جاری و در نظر گرفتن اعتبارات مناسب در بودجه سال آینده شد و افزود: در صورت تحقق این مهم طرح های راهسازی استان در زمان مقرر به بهره برداری خواهند رسید.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2454

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0