تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
42

در سال گذشته ۳۸ روستا در اقصی نقاط ایلام گازدار شدند!

  • کد خبر : 3139
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
در سال گذشته ۳۸ روستا در اقصی نقاط ایلام گازدار شدند!
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از گازرسانی به ۳۸ روستا در اقصی نقاط استان ایلام درطول سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛ مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از گازرسانی به ۳۸ روستا در اقصی نقاط استان ایلام درطول سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۳ روستا در آبدانان، یک روستا در ایلام، یک روستا در چوار، یک روستا در ایوان، ۱۰ روستا در هلیلان، ۵ روستا در چرداول، ۳ روستا در دره‌شهر، ۱۰ روستا در دهلران، ۳ روستا در ملکشاهی و یک روستا در مهران بوده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ محمود کشاورز با اشاره به اینکه با گازرسانی به این تعداد روستا، بیش از یکهزارو ۳۷ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۴ هزارو ۱۷۹ نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند، افزود: این مجموعه با تلاش و کوشش در حال خدمت‌رسانی به آحاد مختلف جامعه و محرومیت‌زدایی است.
وی اظهار داشت: گازرسانی به مناطق محروم از مولفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است و روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی به یک درصد جمعیت باقیمانده روستایی استان که از مناطق کمتر توسعه‌یافته و صعب‌العبور می‌باشند، در سال آینده بسته خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و تلاش می‌شود تا پایان سال پرونده گازرسانی نیز در مناطق روستایی بسته شود که این شرکت برای انجام این موضوع برنامه‌ریزی کرده است.
کشاورز با اشاره به اینکه از شروع گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان ایلام تاکنون، ۲۰۵ هزارو ۷۹۴ مشترک جذب شده است، خاطرنشان کرد: تا‌کنون ۵ هزارو ۷۱۹ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز در اقصی‌‌نقاط استان اجرا شده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای گازرسانی به مناطق مختلف استان تاکنون، بیش از ۱۲۱ هزارو ۷۴۵ انشعاب علمک در نقاط شهری و روستایی استان نصب شده‌است، افزود: گازرسانی در مناطق شهری استان به اتمام رسیده و تلاش می‌شود تا پایان سال، پرونده گازرسانی در مناطق روستایی نیز بسته شود .
کشاورز با اشاره به اینکه ۲۶ شهر استان با جمعیتی بالغ بر ۱۰۹ هزارو ۹۹۱ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و هم‌اکنون همه شهرهای استان گازدار هستند، گفت: در حال حاضر ۵۵۵ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۴۸ هزارو ۴۸۸ خانوار از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، با برنامه ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال، همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان، گازدار خواهند شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند، تصریح کرد: گازرسانی به ۲۴ جایگاه CNG در استان، احداث ۳۰۹ ایستگاه تقلیل فشار گاز، گازرسانی به ۱۲ شهرک صنعتی استان، گازرسانی به یکهزارو ۲۵۰ واحد تولیدی و صنعتی از دیگر اقدامات این شرکت است.
وی تعداد کل روستاهای ایلام را ۶۳۷ روستا عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۵۵۵ روستا گازدار، ۳۲ روستا در دست اجرا، ۱۴ روستا در برنامه‌ریزی آتی گازرسانی و ۳۶ روستا بدلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از ۵ خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.
وی به روستاهای فاقد قابلیت گازرسانی اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد، ۱۱ روستا در آبدانان، ۳ روستا در ایلام، ۱۰ روستا در ایوان، ۶ روستا در دره‌شهر، ۵ روستا در دهلران و یک روستا در چوار هستند که در صورت موافقت شرکت ملّی گاز مبنی بر صدور مجوز و تخصیص اعتبار، این تعداد روستا نیز در آینده گازدار خواهند شد

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=3139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0