تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5
به مناسبت گرامیداشت هفته دولت

دیدارمدیران کل شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام

  • کد خبر : 2779
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
دیدارمدیران کل شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام
به مناسبت گرامیداشت هفته دولت عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی به همراه مدیران کل و معاونین و روسای این شورا با حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفت دولت به ارائه گزارشی از اقدامات حوزه های مختلف راه و شهرسازی استان پرداخت.
عبدالله بهادری با اشاره به در حال اجرا بودن ۴۴ طرح راهسازی با قرارداد ۲۷۰۰ میلیارد تومان اظهار داشت: خوشبختانه در یک سال اخیر با تلاش همه مسئولین استان اعتبارات حوزه راه ۱۰۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این مهم در حالی است که میانگین افزایش اعتبارات کشور ۱۰ درصد بوده است.
وی به پروژه های بزرگ حوزه راهسازی دراستان اشاره کرد و گفت: طرح های بزرگراهی ایلام- مهران، تونل کبیر کوه، مهران- دهلران و دهلران به اندیمشک از جمله طرح های در دست اجرای حوزه راهسازی استان هستند که بیشتر اعتبارات را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان به فعال شدن پروژه های راکد سالهای گذشته در یک سال اخیر اشاره کرد و افزود: با تلاش و پی گیری خوشبختانه هم اکنون طرح راهسازی راکد در استان به آن صورت نداریم و در یک سال اخیر طرح هایی چون ادامه فعالیت تونلهای محور ایلام- مهران، راهسازی قطعه رانشی در این مسیر، احداث تقاطع غیر همسطح صالح آباد و پلهای بزرگ کنجانچم فعال شد و هم اکنون برای حضور زائرین اربعین یا به صورت قطعی یا به صورت اضطراری زیر بار ترافیک قرار خواهند گرفت و عملیات اجرایی کنار گذر ایوان با پرداخت خسارت زمینهای کشاورزی مجدد آغاز شد و پس از سالها محور سیروان به بدره به بهره برداری رسید و عملیات قطعه دوم آن نیز در منطقه قاضی خان با پیشرفت مناسب اجرایی شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و خاطر نشان کرد در یک سال اخیر با توجه به پرداخت ۴۰ میلیون تومان سهم آورده اولیه توسط ۲۸۰۳ نفر از ثبت  نام شدگان با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ( ره) پروژه به این اشخاص تخصیص داده شده و عملیات اجرایی احداث این واحدها با پیشرفت مناسب در حال اجرا است.
بهادری افزود: در حوزه باز آفرینی ۱۹ پروژه با قرارداد بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان در دست اجرا می باشد و در این حوزه برای بازآفرینی محلات شهرهای مختلف استان ۵۰۰ تن قیر به شهرداریها ی مختلف تحویل داده ایم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه به اقدامات حوزه املاک و حقوقی اشاره کرد و گفت: تحویل و تحول اراضی ملی محدوده قانونی و حریم شهرهای استان به میزان  ۳۲۱۲ هکتار، اخذ اسناد اراضی ملی و موات و انفال  ۳۰۰ هکتار، اخذ اسناد تک برگی اراضی دولتی   ۳۶۰۰ فقره ، اراضی شناسایی شده در راستای ماده ۱۰،  ۱۴۱۹ هکتارو … از جمل اقدامات راه و شهرسازی استان در این حوزه می باشد.
وی در ادامه  افزود:  در حوزه معماری و شهرسازی در سال جاری ۱۶ جلسه کمیسیون ماده ۵ مربوط به شهر ایلام و سایر شهرهای استان برگزار شده که در مجموع ۴۷۸ مورد در خواست( ۳۹۳ مورد شهر ایلام و ۸۵ مورد شهرستانها)  از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.
همچنین ۵ جلسه کارگروه امور زیربنایی  در این مدت برگزار و ۱۴۸ مورد درخواست از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.
حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: بحث پیاده روی اربعین و قرار گرفتن استان ایلام در این مسیر یکی از الطاف خداوند به استان ایلام بوده که مسئولین استان می بایست از این فرصت برای توسعه زیرساختهای استان نهایت استفاده را داشته باشند.
وی با کم نظیر خواندن فعالیتهای راهسازی در حال حاضر در سطح استان ضمن قدردانی از تلاشهای مسئولین این حوزه افزود: برای جبران سالهایی که استان درگیر بحث دفاع مقدس و بازسازی بود می بایست تلاشمان را در جهت تامین اعتبار و توسعه حمل و نقل استان مضاعف نموده تا با توسعه زیرساختهای حوزه حمل و نقل زمینه توسعه سایر بخشها فراهم شود.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2779

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0