تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
9
‍ ‍ در آئین امضاء تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد ایلام و دانشگاه آزاد عنوان شد :

سرعت بخشیدن به روند توانمندسازی مددجویان ایلامی با راه اندازی کسب و کارهای نوین و دانش بنیان/همکاری های دانشگاه آزاد و کمیته امداد در راستای کارآفرینی برای نیازمندان

  • کد خبر : 1569
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
سرعت بخشیدن به روند توانمندسازی مددجویان ایلامی با راه اندازی کسب و کارهای نوین و دانش بنیان/همکاری های دانشگاه آزاد و کمیته امداد در راستای کارآفرینی برای نیازمندان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی«ره» استان ایلام گفت:در ادامه برنامه ها و سیاست های توانمندسازی برای مددجویان و سرعت بخشیدن به این مهم توسعه کسب و کارهای نوین در بین خانواده های دارای استعداد شغلی توسعه کسب و کارهای نوین در اولویت قرار گرفته است.


به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام، قنبر موسی نژاد در آیین امضاء تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی ایلام بیان کرد: به همین خاطر با هدف استفاده از توان و ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی استان همکاری های تنگاتنگی با این دستگاهها را در دستور کار قرار داده ایم که امضاء تفاهم نامه با دانشگاه ازاد ایلام در همین راستا است.
وی شناسایی استعدادهای شغلی مددجویان در راستای توانمندسازی آنان را از برنامه های مهم حوزه اشتغال کمیته امداد برشمرد و گفت: در سالهای گذشته اقدامات مهمی توسط کمیته امداد و با همکاری شرکتها و موسسات دانش بنیان انجام گرفته و چند استارت آپ نیز در این زمینه برگزار شده است.
موسی نژاد اضافه کرد: هدف از این استارت آپ ها شناسایی ،آموزش و هموار کردن مسیر شغلی خانواده ها بوده تا در نهایت منجر به تجاری سازی و کسب ثروت برای خانواده های مددجو و توانمندسازی آنان شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه در سالهای گذشته بین کمیته امداد و دانشگاه ازاد اسلامی ایلام در زمینه های استعدادیابی، آموزش و توانمندسازی مددجویان و همچنین تحصیلات عالیه دانشجویان مددجو همکاری های خوبی صورت گرفته و با امضای این تفاهم نامه چنین همکاری هایی سرعت بیشتری می گیرد تا بستر توانمندسازی خانواده ها بیشتر از گذشته فراهم شود.
مدیرکل کمیته امداد ایلام در ادامه با عنوان اینکه اشتغال و کارآفرینی در شرایط فعلی از مهم ترین نیازهای مردم استان و خصوصا ً قشر مددجو است گفت: در این زمینه ضروری است نگاه مسئولان این استان به مقوله اشتغال و توانمندسازی جویندگان کار تغییر کند.

رئیس دانشگاه آزاد ایلام نیز در این آیین در سخنانی با بیان اینکه مدیریت دانشگاه آزاد یک مدیریت انقلابی و جهادی است و امکانات خوبی در اختیار دارد گفت: آمادگی داریم امکانات و ظرفیتهای خوب این دانشگاه را در راستای توانمندسازی در اختیار مردم و خصوصاً قشر نیازمند قرار دهیم.
دکتر محمد میرزایی حیدری با عنوان اینکه همکاری با مجموعه کمیته امداد همواره از اولویتها و افتخارات دانشگاه آزاد بوده است بیان کرد: همکاری در زمینه اموزش های شغلی و مهارتی مددجویان در راستای اشتغال و توانمندسازی آنان از علاقه مندی ها و برنامه های دانشگاه آزاد در همکاری با این نهاد است.
وی با عنوان اینکه فقر فرهنگی زمینه ساز محرومیت و فقر اقتصادی است گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد با برگزاری کلاسهای آموزشی و در اختیار گذاشتن مراکز آموزشی و مشاوره ای در راستای کمک به بنیه فرهنگی و زمینه سازی برای توانمندسازی مددجویان استان خصوصا در زمینه کسب و کارهای نوین و دانش بنیان همکاری نماید و به جامعه مددجویی خدمت کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد ایلام تصریح کرد: در زمینه اشتغال و کار افرینی اعتقاد ما بر این است که در این زمینه ابتدا باید نگاه و دیدگاه مردم نسبت به مقوله کار تغییر کند و تا نگاهها تغییر نکند کارافرینی و توانمندسازی ایجاد نخواهد شد لذا توسعه و ترویج فرهنگ کار و تلاش در این زمینه بسیار اهمیت دارد.
در ادامه این آیین، تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی «ره» استان ایلام و دانشگاه ازاد اسلامی استان در زمینه کارافرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان با حضور مدیران این دو دستگاه به امضاء رسید.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1569

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0