تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
8

سیزده بدر یا سیزده به بعد

  • کد خبر : 843
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
سیزده بدر یا سیزده به بعد

برخی از افراد که هنوز بحران کرونا را جدی نگرفته‌اند برای برگزاری آیین سنتی”سیزده بدر” ممکن است با ولع و اشتیاق فراوان قصد رفتن به طبیعت را اینگونه توجیه کنند: با برگزاری آیین سنتی سیزده بدر، میراث فرهنگی اسلاف خود را زنده نگه داریم. وبا یک روز خروج از خانه، اتفاقی نخواهد افتاد. سیزده بدر […]

برخی از افراد که هنوز بحران کرونا را جدی نگرفته‌اند برای برگزاری آیین سنتی”سیزده بدر” ممکن است با ولع و اشتیاق فراوان قصد رفتن به طبیعت را اینگونه توجیه کنند:
با برگزاری آیین سنتی سیزده بدر، میراث فرهنگی اسلاف خود را زنده نگه داریم. وبا یک روز خروج از خانه، اتفاقی نخواهد افتاد.
سیزده بدر را به صورت اُتراق یک روزه و با فاصله از اقوام و سایر مردم انجام دهیم تا نگرانی انتشار کرونا رفع شود.
درمدت زمان نیم روزه یا حتی در مدت دو سه ساعت در بوستان های نزدیک محله خود این آیین را انجام دهیم. انشاء الله که مشکلی پیش نخواهد آمد.
در روز سیزده به‌در، نحسی ویروس شوم کرونا را ازخانه های خود بیرون کنیم و برای نشاط و شادی، به جشن سیزده بدر ملحق شویم و…

حال که دولت برای پیشگیری از انتشار کرونا،اقدامات سختگیرانه را در دستور کار خود قرار داده و با ممانعت از نصب چادر و تجمعات خانوادگی در طبیعت، قرنطینه کامل را اجرایی کرده است. ما نیز جهت حفظ سلامت خود و مردم دراجرای این دستورالعمل‌ها و مقررات پیشگیرانه همدلی خود را نشان دهیم.اما این اقدامات در صورتی نتیجه بخش خواهد بود که قرنطینه خانگی مردم و قرنطینه کلی استان استمرار یابد تا درنهایت زنجیره انتشار ویروس کرونا قطع شده و مقدمات غلبه کامل برآن فراهم شود.
سیزده بدر امسال یک بمب خطرناک است که خسارات انسانی آن جبران ناپذیر خواهد بود.حداقل پیامد منفی آن اشغال صدها تخت بیمارستانی، خستگی و رنجوری پرستاران، پزشکان و کادر درمان و ستم درحق شهروندان قانونمداری است که درآینده ممکن است درگیر این زنجیره هولناک شوند.
باید به هم استانی های عزیز یادآوری کنیم؛ دراین اوضاع بحرانی،خواه یک روز و خواه نیم روز و حتی یکساعت خروج از منزل، به بهانه سیزده بدر و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ممکن است فاجعه انسانی روی دهد.لذا انتظار می رود همه مردم شریف کمک کنند که زنجیره انتشار ویروس کرونا قطع شود و با عقلانیت سیزده بدر امسال را به سیزده به بعد موکول کنند.!

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=843
  • نویسنده : خداداد ابراهیمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : طلوع ایلام
  • 1063 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0