تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
6
استاندار ایلام:

شوراها در امور غیر مرتبط دخالت نکنند/ کمیته ی پایش عملکرد شوراها در استان تشکیل می شود

  • کد خبر : 2323
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
شوراها در امور غیر مرتبط دخالت نکنند/ کمیته ی پایش عملکرد شوراها در استان تشکیل می شود
استاندار ایلام گفت: از شوراهای اسلامی شهر و روستا انتظار داریم که نقش برنامه ریزی و نظارتی خود را حفظ و در امور غیر مرتبط دخالت نکنند و متناسب با قانون و برنامه های ارائه شده از شهرداران و دهیاران کار بخواهند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام، حسن بهرام نیا در نشست انتخاب هیات رئیسه شورای استان با تاکید بر عدم ورود شوراها به مسائل اجرایی روستاها و شهرها، اظهار داشت: با توجه به اینکه اعضای شوراهای اسلامی مسئولیت اجرایی ندارند، مطابق قانون امورات اجرایی را در روستاها به دهیار و در شهرها به شهردار محول شده و لذا کلیه برنامه ریزی ها و تصمیمات شورا با رعایت حقوق حقه مردم به دهیاران و شهرداران واگذار شود.

وی، خواستار استفاده از نظر متخصصان و کارشناسان در روند تصویب برنامه ها شد و گفت: شوراها باید برنامه ریزی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت داشته باشند و با استفاده از نظرات کارشناسی صاحبنظران، افق ها را ترسیم کنند.

استاندار ایلام، با بیان اینکه شوراها نباید در امور ریز عمرانی دخالت کنند و از ورود به جزئیات اجرایی پرهیز کنند، ابراز داشت: به منظور پیگیری موضوعات و وظایف محوله ضرورت دارد، کمیته ای جهت ارزیابی و پایش عملکرد شوراها در استان تشکیل شود که فعالیتها و عملکرد شوراهای شهر و روستا و شوراهای فرا بخشی را مورد ارزیابی و پایش قرار داده و نتایج و عملکردها را به مردم گزارش دهند.

بهرام نیا، یکی از مشکلات شهرداری های استان را نداشتن منابع درآمدی پایدار دانست و گفت: در حال حاضر برخی از شهرداری ها با مشکل پرداخت نکردن حقوق کارگران مواجه اند که شوراها باید در این زمینه اقدامات موثری داشته باشند.

وی تامین درآمدزایی پایدار در دهیاریها و شهرداری‌ها را یکی از رویکردهای موثر در بهبود شرایط مدیریتی و توسعه دانست و از شوراها خواست با برنامه ریزی و تصمیم گیری درست به سمت منابع درآمدی پایدار حرکت کنند زیرا اصل تحول در سایه ی درآمد شهرداری ها و دهیاری ها مصداق پیدا می کند.

همچنین در پایان جلسه امروز، اعضاء هیات رییسه شورای استان و نمایندگان استان در شورای عالی استان‌ها انتخاب شدند.

بر اساس این رای گیری، یونس اسماعیلی به‌عنوان رییس، محسن امینی نایب رییس، عبدالعلی لطفی منشی اول حل اختلاف و حسن حیدری به عنوان منشی دوم انتخاب شدند.

هم‌چنین آقایان مظفر میرزاد و حمدالله بیگی با رای موافق اعضاء به عنوان نمایندگان استان در شورای عالی استان‌ها انتخاب شدند.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=2323

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0