تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

فعالیت ۸۵ تعاونی مسکن مهر در ایلام

  • کد خبر : 1998
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
فعالیت ۸۵ تعاونی مسکن مهر در ایلام
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۸۵ تعاونی مسکن مهر در سطح استان مشغول فعالیت هستند و واحدهای ساخته شده تحت نظارت این تعاونی ها هشت هزار و ۱۹۰ واحد است

به گزارش پایگاه خبری طلوع ایلام،شکراله شیرخانی اظهار داشت: از این میزان پنج هزار و ۲۳۷ واحد تحویل متقاضیان شده و ۲ هزار و ۹۵۳ واحد مسکونی نیز در دست ساخت است.
وی افزود: متوسط درصد پیشرفت فیزیکی این واحدها ۸۹ درصد است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: همچنین ۱۰ واحد تعاونی پرورش و تکثیر ماهی ، اکثریت تولید گوشت ماهی استان را به خود اختصاص داده اند.
شیرخانی گفت: چهار تعاونی فراگیر ملی در سطح استان با عضویت ۷۰ درصد سه دهک پایین درآمدی با هدف فقرزدایی از طریق ایجاد اشتغال، بهبود وضعیت شغلی، بهبود وضع معیشتی یا تلفیقی از آنها با عضویت ۳۱۳ نفر و اشتغالزایی بیش از ۶۰ نفر در استان تشکیل شده است.
شیرخانی یادآور شد: در راستای اجرای سیاست های دولت و حمایت از مرزنشینان ۱۵ شرکت و یک اتحادیه تعاونی مرزنشین در شهرستان های مهران، دهلران، ملکشاهی و بخش مرکزی ایلام تشکیل شده که از این تعداد به علت مشکلات متعدد، تنها هشت تعاونی فعال مشغول ارائه خدمت به اعضای خود هستند.
به گفته وی، از ابتدای فعالیت بخش تعاون در استان تاکنون تعداد ۲ هزار و ۷۵ طرح تعاونی از تسهیلات اعتباری بخش تعاونی استفاده کرده اند که این طرح ها موفق به ایجاد ۱۵ هزار و ۶۹۲ فرصت شغلی شده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تسهیلاتی شامل تسهیلات تکلیفی سنوات مختلف، منابع داخلی، وجوه اداره شده، تسهیلات بنگاه های زودبازده ، سفرهای ریاست جمهوری، طرح توسعه بخش کشاورزی و نیز صندوق توسعه ملی به این طرح ها اختصاص یافته است.
شیرخانی افزود: در سال جاری ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات برای تعاونی ها مصوب شده که برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می کند.

لینک کوتاه : https://tolouilam.ir/?p=1998

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0